דו קיום?

המורה החדש בהתנחלות אפרת: פלסטיני מהכפר חוסאן

מה עושים תושבי ההתנחלות אפרת כשהם רוצים להעשיר את הידע שלהם בשפה הערבית? מתכנסים סביב ראג'י סאבטין, פלסטיני מהכפר חוסאן, ולומדים את השפה (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

השיעור המיוחד, מתקיים אחת לשבוע ביישוב אפרת שבגוש עציון, כשהתלמידים הם צעירים בגילי 35-18, תושבי היישוב שמעוניינים להעשיר את השפה הערבית. האיש שמשמש כמורה הוא ראג'י סאבטין, פלסטיני מהכפר חוסאן הסמוך לאפרת. ראג'י, שימש בעבר כמורה לעברית בכפר והיום מורה לערבית מדוברת באפרת.

יצחק בדנר, מנהל מרכז הצעירים ביישוב שייזם את הרעיון סיפר ל'ישראל היום' כי "המרכז שלנו נותן מענה לאוכלוסייה הצעירה, ואחד הדברים שעלה מכולם זה הרצון ללמוד ערבית כדי שיוכלו לדבר ולתקשר עם הפלשתינים שעובדים ביישוב. המליצו לי על ראג'י, אשר מגיע לאפרת פעם בחודש למפגשים ולדיאלוגים לעידוד דו־קיום".

ראג'י ובדנר נפגשו, והראשון נענה להצעה לבוא בכל שבוע וללמד את התושבים ערבית מדוברת. הקורס בן עשרת המפגשים התמלא במהירות במשתתפים, וכבר כעת יש רשימת המתנה לקורס הבא.

המורה ראג'י סיפר כי חשוב לו שתתנהל תקשורת בין הפלשתינים למתיישבים. כתושב חוסאן, הצמוד לעיר החרדית ביתר עילית, הוא כועס על המדינה שהפקיעה אלפי דונם מאדמות הכפר לצורך הבנייה בביתר, אך לא שולל אפשרות של חיים בדו-קיום.

לדבריו, "הם צריכים לדעת ולהכיר את הסבל שלנו ואת המצב הקשה. יש הרבה ישראלים שמבינים את הבעיה הפלשתינית ומוכנים לעזור. כשאנחנו מדברים, לא אכפת לי אם זה מתנחל או ישראלי. כשהוא מתייחס אלי כאל בן אדם, גם אני אתייחס אליו כאל בן אדם". ראג'י מדגיש כי "בכפר יודעים מה אני עושה ותומכים". גם ראג'י וגם בדנר מקווים להביא למפגש האחרון של הקורס 15 פלשתינים, אשר יישבו וישוחחו בערבית עם הבוגרים הטריים של הקורס.

האם דווקא מההתיישבות בגוש עציון תצא הבשורה על חיים בדו - קיום? ימים וערבים יגידו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר