מתמודדים מוזיקלית

"מלך של דמקה" בביצוע ישיבת 'משכנותיך'

תלמידי מגמת המוזיקה של ישיבת משכנותיך בניהולו של המלחין הרב אבי אברהם בסינגל מרגש נוסף אותו כתבו הלחינו וביצעו בעצמם בהכוונת מנהל המגמה (סינגלים וקליפים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

"אפשר להיות 'חייל פשוט', שהסביבה והחיים מנהלים אותו, ואפשר לבחור להיות אחרת, להיות 'מלך של דמקה' שמתמודד, בורח ממכשולים ומצליח להילחם בפחדים ובקשיים ולנצח אותם", כך פותח ומציג אחד התלמידים של 'מגמת מוזיקה וכישורי חיים' במרכז חינוך 'אוהליך', מיסודה של רשת 'שתילים', את המסר שעובר מאחורי השיר החדש אותו הוציאו בימים אלו, "מלך של דמקה" שמו.

שיעור מוזיקה באותו היום היה שיעור מיוחד אך לא נדיר.

התלמידים, חזרו מהקלטות באולפן והתכנסו בחדר המוזיקה ביחד כדי לשמוע את התוצאה של עצמם, לנתח ולתת ביקורת עצמית ובעיקר, לעבד את החוויה הרגשית שהייתה להם: עם אלו רגשות הגיעו לאולפן ועם אלו יצאו, מה עזר להם להשתחרר, מה רמת ההערכה העצמית שהייתה להם לפני כן ומה משמעות החוויה על דימויים העצמי כיום.
הציונים שהם נתנו לעצמם 'לפני' ו'אחרי' מעידים כאלף מונים על השפעת התהליך וחשיבותו אף בהיבטים הרגשיים.

ניתוח הטקסט שבשיר איתו הזדהו כל כך הנערים יוצר גם עולם דימויים משלהם, ומנהל המגמה הרב אבי אברהם מברר איתם איזה דימוי בשיר הכי תופס אותם בשלב זה של החיים (חייל פשוט, מלך של שחמט, מלך של דמקה), ולמה, מה יעזור להם וכיצד יוכלו לדעתם להגיע למצב האופטימאלי- 'מלך של דמקה' ולנצח את החיים.

התגובות מסקרנות, מרגשות ומפתיעות. מאחורי כל נער עומד עולם שלם, סיפור אישי מורכב של התמודדויות שונות, וכל אחד מביא את עצמו ואת ה'סיפור שלו' לשיר. אחד התלמידים המרוגשים לא מצליח להוריד את החיוך המאושר שדבוק לו לפנים, עושה 'סלפי' עם הרב אבי ונפרד בחיבוק חם.

"אני גאה בעצמי" הוא כתב בדף המשוב, מסופק ומלא כוחות ואמון מחודש ביכולותיו הוא גאה בעצמו כמו שלא היה מעולם וממשיך עם החיוך והחיזוק הזה לכיתת הלימודים.

"מטרת האם של המסע המוזיקאלי מכתיבת שיר והלחנתו ועד לקדמת הבמה בפרסום השיר הוא לספק חוויית הצלחה מעצימה לנערים שלא חוו זאת באמצעים אחרים". מסביר הרב אברהם

"כל אחד יכול למצוא את עצמו בתהליך הזה ולפתח מיומנויות באחת התחנות השונות, גם בשיר הזה למשל הייתה סינרגיה מושלמת בין תלמיד מוכשר שלומד מזה שנה שנייה במגמה ופיתח את היכולות להלחין ולכתוב שבאו לידי ביטוי בשיר, עם תלמיד אחר 'על הסקטור' שהתבטא בנגינה של קטעי הפסנתר בשיר וגם הצטרף המפתיע לשירה, תלמיד אחר שבתחילת השנה לא היה מסוגל לשיר עם חבריו בגלל 'פחד קהל' עבר חשיפה מדורגת שהגיעה לשיאה בהקלטת השיר באולפן ושני תלמידים אחרים שעד לחיבור עם מגמת מוזיקה וכישורי חיים קולם, פיזית ונפשית, לא נשמע כלל.

כל אחד התקדם ונתרם מהתהליך בקצב שלו ובהתאמה ליכולות והכוחות שלו, ובהתאם לכך התוצאה מאוד מרגשת ומדברת בעד עצמה".

לחלקם, זהו לא השיר הראשון, מאחר והשיר הזה מתווסף לשירים קודמים שהוציאה המסגרת לקראת אלבום ייחודי המשלב מוזיקה עם ערך מוסף כתכנים מעולם התוכן ורפרטואר הרגשות של הנערים מתמודדים, שגם עושה להם כאמור טוב 'על הדרך' וגם פונה בתדר אחר ומיוחד לנערים אחרים שיכולים ללמוד מניסיונם.

בימים אל מופק קליפ ייחודי ומושקע ע"י מגמת הצילום שבמסגרת בשיתוף התלמידים והצוות.

"מלך של דמקה"

בביצוע: דוד דוויק, אהרן חזקיה, אריה גולדברג, יוסף אברג'יל, ליאור ועקנין, יונתן ברהמי, יקיר אוזן

מילים ולחן: רפאל שמלוב ואבי אברהם

עיבוד: שימי סקלאר

פסנתר: יוסף אברג'יל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר