הכביסה מלוכלכת? יש דבר אחד שאסור לכם לעשות

בגד מצטרף לבגד ואתם ממתינים בסבלנות עד שהמכונה תתמלא. יועצים מומחים מזהירים כי הסבלנות לא משתלמת בכלל, וכדאי להשתמש בתחליף המצוי (בית)

(צילום: שאטרסטוק)

הכביסה המלוכלכת לא מספיקה כדי למלא מכונה? יש דברים שכדאי לא לעשות עם הבגדים המלוכלכים. חנויות רבות מוכרות סלי כביסה נאים שנועדו לשלב הזה שבין הורדת הבגדים המלוכלכים לבין הפעלת המכונה, אך במקרים רבים יוצא לנו שאנחנו מדלגים על תחנת הביניים הזו ודוחפים את הבגדים למכונה עד שמצטברת בתוכה כמות שמצדיקה הפעלת מכונה, ואז מגלים לאחר כמה ימים שהבגדים יושבים שם שעות.

אתר Apartment Therapy החליט לבדוק האם זה מזיק לבגדים, או שסתם מדובר במנהג מגונה המעודד עצלות.

ג'ים איירלנד, בעל חברת ניקיון בניו יורק שנשאל בנושא ענה תשובה נחרצת: כן, זה מזיק והסביר כי "כשיש בגדים בתוך המכונה, פוחתת זרימת האוויר והאור ועלולה למנוע ייבוש מלא של המכונה. זה עלול לגרום להתפתחות עובש על הבגדים". עובש מתחיל להתפתח תוך 48-24 שעות, ונבגי העובש נישאים באוויר ויכולים לגרום לבעיות בריאות, מזהיר איירלנד.

מלבד העובש המסכן את מחלצותינו ישנה בעיה נוספת שמכיוון ומכונות כביסה נוטות להיות חמות ולחות, הן מהוות בסיס אידיאלי להתפתחות חיידקים. ואכן, במחקר שערך ד"ר צ'ק ג'רבה מאוניברסיטת אריזונה התתגלה שב-44 אחוז ממכונות הכביסה הביתיות יש חיידקי צואה. אחסון הבגדים המלוכלכלים במכונה עלול להגביר את התפתחות החיידקים.

איירלנד ממליץ לרוקן את מכונת הכביסה, להשאיר את דלת המכונה פתוחה בין שימוש לשימוש וכמובן, לא לשים בה בגדים מלוכלכים.

קרוליין פורטה מהמעבדה של Good Housekeeping אומרת כי כדאי לנקות את מכונת הכביסה אחת לכמה זמן, והוסיפה "לדגמים חדשים רבים יש תוכנית ניקוי מיוחדת" ובמידה ולא "אם אין כזאת במכונה שלכם, הוסיפו למכונה אקונומיקה והפעילו אותה ריקה על תוכנית עם מים חמים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר