הצעירה שהשפילה חיילים

"לטובתה": המשפט של עאהד תמימי ייערך בחשאי

אוהדיה ובני משפחתה של עאהד תמימי, הנערה הפלסטינית הפרובוקטיבית שתועדה משפילה חיילי צה"ל, זעמו היום על החלטת השופט הצבאי לסגור את משפטה בפני התקשורת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תמימי בבית המשפט, היום (צילום: FLASH90)

משפטה של עאהד תמימי, בת ה-17 מנבי סאלח, שנעצרה לאחר שתועדה תוקפת ומשפילה חיילים, נפתח היום (שלישי) בבית המשפט הצבאי שבמחנה עופר.

השופט, סא"ל מנחם ליברמן, החליט לדחות את בקשתה של הנערה הפרובוקטיבית לקיים את הדיונים לעיני המצלמות, והודיע כי הוא יתנהל בדלתיים סגורות, בנימוק שזה "לטובת תמימי" בשל היותה קטינה.

לדיון במשפטה של תמימי הגיעו גם כמה מתומכיה, מהשמאל הרדיקלי, וכן אביה באסם שצעק לה "תהיי חזקה עאהד" והוביל את השופט להורות לסוהרים להוציא אותה מהאולם עד שהעניינים יירגעו.

תיעוד ההשפלה שהסעירה (מתוך פייסבוק)

פרקליטתה של תמימי, עו"ד גבי לסקי, כי אף שדיונים בענייני קטינים מתנהלים בדרך כלל בדלתיים סגורות כדי להגן עליהם, במקרה זה "ההגנה הטובה ביותר על הקטינה היא ניהול הדיון לאור היום, לעיני הציבור". היא הודיעה על כוונתה לעתור נגד החלטה זו של השופט.

"בית המשפט מבין שהמשפט של עהד מעורר עניין בקרב אנשים מחוץ לבית המשפט, שאנשים מבינים שהזכויות שלה מופרות ושהמשפט שלה כלל לא אמור להתקיים. לכן הדרך להרחיק את הסיפור מעיני האנשים היא לסגור את הדלתות", טענה לסקי.

כזכור, התיעוד בו נראית עאהד תמימי, לצד בת דודתה נור, בו היא נראתה מנסה לגרש חיילים מחצר ביתה כשהיא צועקת, דוחפת וסוטרת לאחד מהם, בעוד אלו נמנעים מלהגיב, עורר עם פרסומו סערה רבתי במערכת הציבורית והפוליטית. בהמשך הוא הוביל למעצרה באישון ליל בידי כוחות הביטחון של הצעירה שמואשמת כעת במקרים רבים של אלימות והסתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר