סוער באלעד

ילדים הפגינו נגד שרוליק פרוש; העירייה: "התססה"

עשרות ילדי בית הספר "דעת יוסף" באלעד הפגינו עם הוריהם מול לשכת ראש העיר פרוש בעקבות מצוקת המקום • העירייה: "מנסים לפתוח את שנת בחירות באמצעות התססה" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חלק מהילדים בהפגנה (באדיבות המצלם)

שנת הלימודים בשיאה, אבל בבית הספר "דעת יוסף" שעל ידי רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס בעיר אלעד אין די כיתות לימוד, ו-20 ילדי חינוך מיוחד לומדים בצפיפות ובתנאים מחפירים. בשעות הצהריים (שלישי) קיימו הילדים והוריהם הפגנה מול לשכת ראש העיר ישראל פרוש לאחר שנותרו ללא מענה הולם מצד העירייה.

'כיכר השבת' יצא לברר מדוע חצי שנה אחרי פתיחת שנת הלימודים עדיין סובלים הילדים מחוסר מקום, זאת למרות שהדבר נמצא לפתחה של העירייה מזה זמן רב.

המדובר הוא בבית הספר "דעת יוסף" בו לומדים למעלה מ-500 ילדים. בתחילת שנת הלימודים פתחה הנהלת בית הספר שתי כיתות חינוך מיוחד, אך בשל בית כנסת ששוכן בממ"ד בית הספר, אלו נותרו ללא מענה הולם.

בית הכנסת שוכן במבנה בית הספר עוד מהתקופה בה לא היה צורך בכל שטח בית הספר עבור הילדים. גורם בכיר בעיריית אלעד מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בתי כנסת רבים קיבלו בעבר שטח מתוך מוסדות חינוכיים שלא היו בשימוש מלא, תוך התחייבות כי בזמן התרחבות המוסד החינוכי יפונה בית הכנסת ויינתן לו מענה בהקצאת שטח ומבנה חלופי במימון העירייה.

אלא, שלא כך במקרה המדובר. בית הכנסת השוכן בתוך מבנה בית הספר לא מפונה זאת למרות מצוקת מקום חריפה בה נמצאים ילדי בית הספר. בחודש האחרון העביר משרד החינוך הרשאה של למעלה מ-100 אלף שקלים עבור כיתות נוספות, אך למרות זאת אומרים בהנהלת בית הספר כי אין התקדמות ובשל כך יצאו ההורים והילדים להפגין מול לשכת ראש העיר.

סגן ראש העיר צוריאל קריספל (ש"ס) אומר בזיחה עם 'כיכר השבת' כי "זהו מקרה עצוב. הועברה הרשאה ממשרד החינוך לשיפוץ בית הספר. לפני כשבועיים העברנו בועדת הכספים את האישור לשפץ את בית הספר ולהשאיר את בית הכנסת על כנו, חבל על כל יום שעובר על הילדים ללא הסדר הולם".

אגבלה אסף, חבר העירייה מסר כי "צר לי מאוד שבמשך חמישה חודשים ראש העיר עוד לא הבין שילדי חינוך מיוחד הם לא קלף מיקוח להתנגחות פוליטית. צר לי מאוד שהיה צורך בהפגנה זו אך ראש העיר הוכיח פעם אחר פעם שזו הדרך היחידה שיכולה לעורר אותו מהתרדמת בו מצוי".

במענה לפניית 'כיכר השבת' יוצאים בעיריית אלעד למתקפה חריפה ואומרים כי "מאחורי הסיפור עומדים גורמים שמנסים לפתוח את שנת הבחירות באמצעות התססה והפצת מידעים מוטים, במטרה לנסות לערב את ראש העיר בוויכוח אותו הם עצמם מעוררים בין שתי קבוצות חשובות בעיר".

לעצם העניין, הגיבו בעירייה: "חשוב לזכור כי אחרי שנים ארוכות של גלות במבנים יבילים, נכנס המוסד בשנתיים האחרונות למבנה קבע, כחלק מתהליך כלל עירוני שמוביל ראש העיר לאכלוס קבע של כל מוסדות החינוך, והוא עדיין בתהליכים גם מול בית הכנסת שאוכלס שם לפני שנים ארוכות על ידי אותם גורמים שמלבים עכשיו את המחלוקת תוך שימוש ציני בהורי הילדים.

"גורמים אלה עינם צרה בהצלחה ובשקט השורר בעיר והם מנסים בכל יכולתם לפגוע במרקם החיים בעיר אלעד. למרות ניסיונות נואלים אלה, ראש העיר והצוות המקצועי בעירייה ימשיכו לפעול כדי למצוא את הפתרון המושלם לכל התלמידים בעיר. גם נושא הכיתה החדשה נמצא באישורים על פי הקבוע בחוק. מבחינת העירייה גם אין מניעה כי בית הכנסת ישמש כבית כנסת רק בשבתות וחגים, ואילו בימי חול ככיתת לימוד כפי שהיה בעבר. אך זה תלוי ברצונם של הנהלת המוסד והנהלת בית הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר