מי גאון של אמא?

שאלת השאלות בקרב אימהות צעירות: כיצד אוכל לגרום לתינוק שלי להחכים ולהתפתח?

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק )

אתן מתרוצצות בחנות אחר חנות ותרות אחר הצעצוע החדיש ביותר המבטיח לכן כי יהפוך את העולל שלכן לגאון עוד לפני שמלאו לנער חודשיים ימים, משקיעות את מיטב כספכן וכוחותיכן בסיפור סיפורים מרתקים מלווים בהמחשות, למידה של מושגים חדשים ועוד כהנה וכהנה.

אך, הפלא ופלא, מסתבר כי ישנן פעולות פשוטות בהרבה שיועילו לכן בעניין, ללא מאמץ מיוחד. הסכיתו ושמעו.

במחקר שבוצע בקרב 125 תינוקות, בבית החולים לילדים באוהיו, נתגלה כי חיבוקים בפרט ומגע פיזי בכלל, כן כן, מה שאנו עושות באופן טבעי וברור, כאינסטינקט אימהי, משפרים את פעילות המוח של הפעוטות שלנו בטווח הקצר והארוך.

החוקרת נטלי מאיטרה, מספרת למגזיו המדע "דייליס" כי תינוקות שחובקו באופן תדיר ונחשפו למגע פיזי אוהב (אפילו הנעת תינוק קדימה ואחורה בעריסה או בעגלה נכללת בהגדרה של "מגע פיזי") מרגישים טוב יותר, מחכימים ומתפקדים חברתית בצורה משופרת.

וההסבר לכך הינו פשוט ביותר: הורמון האוקסיטוצין הוא הגורם לפעולות רבות שאנו עושות, וכן אחראי על יצר האימהות הפועם בנו. במהלך תקופת ההריון גופנו מייצר את ההורמון ומניע אותנו לקשר ואהבת העובר עוד בטרם נולד.

מגע עם התינוק והענקה של אהבה גורמים לעליית רמות האוקסיטוצין באם ובתינוק. ההורמון מעודד התפתחות רגשית תקינה אצל פעוטות, שבעתיד תועיל להם במיוחד בהתמודדות עם מצבים פחות נעימים כסטרס, אי נוחות וכו'.

אז יאללה, היום יותר מתמיד, רוצו לחבק את תינוקכן, תנו לו את ההרגשה שאתן אוהבות אותו ללא גבול ובכך תכינו את הקרקע לחיים טובים יותר עבורו בעתיד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית