ברוך השב

הצעיר שגדל כמוסלמי חזר ליהדות בזכות יד לאחים

מוחמד גדל בכפר ערבי בצפון ירושלים כמוסלמי אדוק ולא חלם שחייו ישתנו ביום בהיר, אבל פגישה לא מתוכננת במקום העבודה הובילה אותו למסע בעקבות מוצאה של אמו היהודייה • פניה ל'יד לאחים' הובילה לפגישה מידית ולחברות אמת וח' עושה כיום צעדים גדולים בדרכו לעם ישראל • כל הפרטים על הסיפור המרגש (חרדים)

(צילום: באדיבות ערוץ 2)

התמונה שמצורפת לכתבה הזו נראית שגרתית למדי: הכשרת כלים במטבח בבית יהודי אי שם בארץ. לכאורה תמונה שחוזרת על עצמה עשרות פעמים ביום בבתים רבים, אבל הסיפור העומד מאחוריה מרתק ומפעים: ח' (שם בדוי) בן ה-21 שמתגורר בדירה הזו גדל כמוחמד בשכונה ערבית בצפון ירושלים ועבר אליה רק לאחרונה, מחשש לחייו.

הגעלת הכלים בביתו החדש של ח'

ח' נולד כבן יחיד לאם יהודייה ולאב ערבי, כשנה לאחר חתונתם המעורבת. למרבה הצער נפטרה האם באופן פתאומי בגיל צעיר, כשח' היה רק בן 6 והיא לא הספיקה לספר לו על המשמעות של להיות בן לאם יהודיה. "גדלתי בבית מוסלמי לחלוטין, דיברתי ערבית והתפללתי 5 פעמים ביום" הוא מספר. "אבי גידל אותי כמוסלמי טוב ומעולם לא הרחיב איתי על מוצאי מצד אימי".

אבל משהו התנפץ יום אחד. ח' שעבד לפרנסתו כפועל בניין במרכז ירושלים, הכיר כמה עובדים יהודים, וכשאחד מהם שמע על מוצאה של אמו, הוא הפתיע אותו והודיע לו חגיגית כי הוא יהודי לכל דבר. "חשבתי שמדובר בשטויות, אבל הדברים האלו לא נתנו לי מנוח. אני מחובר מאוד לדמותה של אמי, ולכן רציתי לדעת האם אני אכן יהודי כמוה, או שמדובר בשטויות של יהודים שרק נטפלים אלי... חקרתי את הנושא לעומק, והופתעתי. כשגיליתי שהאמת לצדם, הייתי נתון בסערת רגשות. ליתר בטחון בדקתי גם כיצד אני מופיע ברישומי משרד הפנים וכשגיליתי שאני רשום כיהודי, הבנתי שמדובר במשהו שחזק ממני ושאני חייב לעשות אתו משהו. למרות שהחיים שלי היו מסודרים לחלוטין מכל הבחינות, הבנתי שאני חייב לעצור הכול ולבדוק מהי היהדות וכיצד אוכל להתחבר אליה".

ח' מספר את סיפור בערוץ 2. לצידו, הרב רובינסון מיד לאחים

ח' ביקש את עזרת אותו חבר יהודי והלה הפנה אותו מידית למוקד החירום של יד לאחים. עם קבלת הפניה, הועבר הסיפור לטיפולו המסור של הרב יואב זאב רובינסון, מנהל המחלה להצלה מהתבוללות והשניים נפגשו עוד באותו היום. "המחלקה שלנו רגילה לטיפולים מידיים במקרים המובאים לפתחה, ותוך שעה קלה מיהרתי לירושלים כדי לפגוש את ח'" מספר הרב רובינסון. הפגישה הזו הפך לקשר חברי של ממש, תוך שהרב רובינסון מעניק מניסיונו רב השנים לצעירים וצעירות שנתונים במשבר זהות דומה. הם החלו ללמוד יחד ולהעמיק בנושא וח' נחשף לעולם חדש, שהורחק ממנו עד כה בכוח הזרוע. הוא עבר להתגורר בדירה שכורה במרכז ירושלים, החל להתקרב ליהדות ואפילו נפגש עם אמה של אמו ועם בני משפחתה האחרים. "נחשפתי לעולם חדש ומרתק. עולם של קדושה. הייתי מוסלמי די אדוק, אבל לחיות כיהודי זה עולם אחר לגמרי. עולם של קדושה. בכל בוקר כשאני אומר 'מודה אני', אני גם מודה לקב"ה על כך שהוא גילה לי את יהדותי ונתן טעם של משמעות לחיי" הוא אומר.

ח' עולה לראשונה לקברה של אמו (מתוך ערוץ 2)

השבוע, כאמור, בשל חשש ממשי לחייו מצד בני משפחתו הערביים, החליט ח' לעזוב את ירושלים. יד לאחים עזר לו לשכור דירה טובה בעיר מרכזית בדרום הארץ והדבר הראשון שהוא עשה עם כניסתו אליה, הייתה הכשרת המטבח. "אני רוצה שגם המזון שנכנס לפה שלי יהיה כשר, כפי שדורשת תורת ישראל" הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר