"גם אשה וגם חרדית זה הישג גדול"

סיפוק וביקורת: התגובות למינוי חוי טוקר לשופטת חרדית

מינויה של חוי טוקר לשופטת החרדית הראשונה עורר שיח נרחב בציבור החרדי • מכריה מספרים על מידת חרדיותה - "אפילו וואטסאפ אין לה", ומנגד הרב שלמה בניזרי מותח ביקורת חריפה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חוי טוקר לצד אביה הרב וולף וחמיה הרב טוקר זצ"ל (צילום: דוברות בתי המשפט, באדיבות המצלם)

עורכת הדין החרדית חוי טוקר עשתה היום (חמישי) היסטוריה כאשר מונתה לשופטת החרדית הראשונה בישראל, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת". את תפקידה תמלא בבית משפט השלום בירושלים.

משפחתה של טוקר שגדלה והתחנכה בחינוך חרדי נחשבת למיוחסת במיוחד שכן גם אביה הרה"ג ר' רפאל וולף משב"קו המיתולוגי של מרן הגרא"מ שך זצ"ל, הידוע כאיש חסד וגם חותנה הגר"נ טוקר זצ"ל ראש ישיבת חברון נחשבים לבעלי מעמד מיוחד במגזר.

וולף שבחרה באורח חיים מודרני יותר מגדלת את ילדיה בחינוך חרדי "פתוח" אך נחשבת לבעלת עקרונות מוצקים בכל מה שקשור לתורה והלכה.

חמיה הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל (באדיבות המצלם)

"נכון שבנה הגדול משרת בצה"ל אולם הבית כולו מתנהל באוירה של יראת שמיים", מספר מקורב למשפחה.

מכריה מספרים כי היא אמנם מוגדרת כ"חרדית מודרנית", אך היא יותר חרדית ממודרנית וכדוגמה מציינים את העובדה ש"אפילו וואטסאפ אין לה". לדבריהם, "היא אמנם מודרנית אבל יותר משכילה מההגדרה הפשטנית של חרדית מודרנית. הוכחה לכך ניתן להסיק גם מהעובדה שלא ניתן היה למצוא את תמונתה בגוגל, בניגוד לכמעט כל אדם אחר כיום".

"בעלה, הרב יחזקאל טוקר, משפטן וטוען רבני בוגר ישיבת 'עטרת ישראל', עושה את תורתו קבע ומלאכתו ארעי", מציין המקורב.

אביה הרב וולף עם מרן הרב שך זצ"ל (צילום: ארכיון)

לדבריו, "במשפחה המורחבת קיימת שמחה גדולה על התקדמותה המקצועית של בת המשפחה שהעפילה לפסגה".

ברשתות החברתיות בציבור החרדי הביעו רבים שמחה וקורת רוח על כך שלראשונה נפרצה תקרת הזכוכית. "מונתה אשה חרדית, זהו לא דבר של מה בכך. גם אשה וגם חרדית זה הישג גדול", טוענים רבים.

לדבריהם, מדובר בתחושת גאווה וסיפוק וברור כי השופטת תייצג את הרוח החרדית בגאון ותביא כבוד לציבור החרדי. "חשוב להשתלט על עמדות בכירות גם בעולם המשפט שם נקבעים הדברים ולא רק בפוליטיקה כמו פעם", אומרים רבים.

מנגד אחרים טוענים כי יש לזכור שעל פי ההלכה אסור לאדם להתמנות לתפקיד רשמי שכזה שכן מדובר בדינים על פי הערכאות. לטענתם ספק עד כמה ישנה השפעה על התפקיד ומדובר במשהו של בדיעבד ולא לכתחילה.

חוי טוקר (צילום: דוברות בתי המשפט)

הרב שלמה בניזרי הגיב למינוי ואמר כי "מינויה של השופטת ה'חרדית' לבית המשפט העליון בדיוק ביום פטירת משה רבינו ע"ה מסמל המון. הרמב"ם בהלכות סנהדרין פרק כ"ו הלכה ז': "כל הדן בדיני עכו"ם ובערכאות שלהן אעפ"י שהיו דיניהם עדיני ישראל, הרי זה רשע וכאילו חרף וגידף והרים יד בתורת משה רבינו", וכו'".

"זו עזות וחוצפה, מצד אחד להיקרא חרדית ומאידך להרים יד בתורת משה", זועם הרב בניזרי, "הם רוצים לתת לגיטימציה למערכת המשפט החולנית והמעוותת דרך שופטת חרדית. השופט ברק הציע בזמנו לרב דיכובסקי למנותו, וכזכורני הרב אלישיב זצ"ל סירב. צריך למחות בכל דרך".

"על הדרך אוסיף, שעפ"י ההלכה אסור לאדם דתי לתבוע את חברו בערכאות, וגם עורכי דין אסור להם לתבוע תביעת ממון וכד' בערכאות, ואם עושים זאת נחשבים גזלנים ומרימים יד בתורת משה, אלא א"כ סירב הנתבע להתדיין בבית דין רבני אז מותר", מסכם הרב בניזרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר