תנאי כליאה קשים

ניר חפץ: 'מחבלים זיהו אותי במעצר וצעקו 'נתניהו''

במהלך הארכת מעצרם של יועץ ראש הממשלה ניר חפץ ובעלי בזק שאול אלוביץ', בפרשות המטלטלות את המדינה בשל מעורבותו לכאורה של נתניהו, תוארו חוויותיהם הקשות מאחורי הסורגים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ניר חפץ בבית המשפט, היום (צילום: אבי חי, ynet)

מעצרו של ניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה, הוארך היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב, עד ליום ראשון הקרוב, בשל שתי הפרשיות בהן הוא חשוד: 'פרשת בזק' (תיק 4000) ופרשת 'מינוי תמורת זיכוי' (תיק 1270).

במהלך הדיון התלונן חפץ על תנאי מעצרו, וסיפר: "אני 72 שעות עם אותם בגדים. באחד ממתקני השב"ס כנראה זיהו אותי עצירים ביטחוניים מעזה. אני לא מבין ערבית, שמעתי צעקות 'נתניהו, נתניהו'. אני מציין את זה כדי להסביר את הקונטקסט שאני נמצא - לא כעציר רגיל".

"בלילה השני הייתה קטטה של עצירים בתוך התא, וזה עוד שעה שעתיים שאתה לא ישן", המשיך חפץ. "התעוררתי בבוקר עם מאות עקיצות של פשפשים. הפצרתי לראות רופא או חובש. אמרו לי 'לא מתים מזה'. רק כשהתמוטטתי הביאו לי חובש. זה לא הצגות ולא כלום. זה נגמר בזה שנפלתי על הרצפה".

נציגת המשטרה מצידה אמרה כי חפץ "לא משתף פעולה, ושותק בחקירה", פרקליטו, עו"ד ירון קוסטליץ, טען מנגד כי הוא "מסר גרסה מלאה ברשות ניירות ערך בדצמבר והפנה את החוקרים לעדות זאת", ולבסוף הוארך מעצרו עד ליום ראשון הקרוב.

(צילום: Flash90)

גם מעצרו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק, הוארך - בהסכמה - עד ליום שני הקרוב. מדבריו של פרקליטו, עו"ד ז'ק חן, עלה כי מרשו עבר גם הוא חקירות לא פשוטות. "החקירה קשה לו. העירו אותו ב-4 בבוקר, אמרו לו שנגמרו לו החיים ושהוא יהיה מאבטח בסופרמרקט", תיאר.

העו"ד הוסיף וקבל: "מרשי לא אכל ולא שתה מהבוקר, מבקש לתת לו קודם כל בקבוק מים". לשאלת השופטת "למה הוא לא אכל", הגיב נציג המשטרה: "גם אני לא אכלתי".

אלוביץ' בבית המשפט, היום (צילום: Flash90)

אחד הרגעים המעניינים בדיון היה, כשעו"ד ברק כהן, אקטיביסט חברתי מוכר, צעק לעבר שאול אלוביץ': "תפתח על נתניהו, תציל אותנו מהרודן".

שתי הפרשות הנידונות, שבאחת מהן אף צפוי ראש הממשלה נתניהו להיחקר בקרוב תחת אזהרה, הן כאמור 'תיק 4000', שהחשד העיקרי בו הוא למתן הטבות מפליגות לבזק שבבעלות אלוביץ' בתמורה לסיקור חיובי של נתניהו באתר 'וואלה' שבבעלותו אף הוא, ו'תיק 1270' שהחשד העיקרי בו הוא כי הוצע לשופטת בדימוס הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירתה את 'תיק המעונות' של שרה נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר