מעשה קונדס?

פיזרו חול בפתח בית המדרש - וסולקו מהישיבה

כמה בחורים שחמדו לצון והקדימו את אווירת פורים במעשה משובה בכניסה לישיבה, גילו שזה היה צעד אחד יותר מדי בשביל הנהלת הישיבה - שסילקה אותם לביתם (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת מערבא (צילום: Jacob, wikimedia)

סערה בישיבת התיכונית-חרדית 'מערבא', במתתיהו הסמוכה למודיעין עילית. שבוע לפורים - והישיבה סוערת בשל החלטת ההנהלה לסלק מספר בחורים שעשו מעשי קונדס כחלק מאווירת הפורים המתקרבת.

על פי עדות אחד הבחורים ל"כיכר השבת", הכל החל כשמספר בחורים החליטו לחמוד לצון, ובשעת לילה מאוחרת פיזרו כמויות גדולות של חול בפתח בית המדרש. בחורי הישיבה המופתעים גילו זאת כשהתעוררו אתמול (רביעי).

בהנהלת הישיבה לא השתעשעו ממעשה הקונדס, והחליטו לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הבחורים שהשתתפו ב"חגיגה". במכתב להורי הבחורים, הודיעה ההנהלה על סילוק זמני של הבחורים הללו.

וכך כתבה הישיבה להורים: "בידוע הוא שהישיבה שמה דגש מיוחד בחינוך הבחורים לתורה ולדרך ארץ, ובכלל זאת להתנהגות הולמת - המתאימה לבן ישיבה. לצערנו הרב, תלמידי כיתה י' פגעו בסדרי הישיבה ובהתנהגות שאינה מאפיינת תלמידי 'מערבא', במקום לרומם ולהשפיע עם אווירה של שמחת פורים חיובית ואמיתית".

"אנו רואים זאת בחומרה רבה וכפגיעה בערכי הישיבה ובחינוכו של בנכם, ובמיוחד שהר"מ דיבר איתם מפורשות והזהיר שלא לעשות דבר ללא אישור מוקדם".

והשורה המעשית: "עקב כך, הוחלט לשלוח תלמידי י' מהפנימייה עד לאחר פורים, ואף עד פסח - במקרה וההתנהגות לא תשתפר. בנוסף, יצטרכו להשלים את זמן הלימוד שמפסידים בחופשת בין הזמנים של ניסן ובקיץ. התלמידים ישתחררו בסיום סדר ג' בשעה 9:30 ויחויבו להיות בכיתה ב-9 בבוקר. אנו מצפים לשיתוף פעולה מצד ההורים".

בישיבה עצמה הרוחות סוערות והדעות חלוקות באשר לסילוק הבחורים. היה מי שטען כי הצעד נעשה רק בשל היעדרותו של ראש הישיבה הרב ברוך צ'ייט מהארץ. אחרים אמרו שמדובר בצעד מתבקש, לאחר שעד כה הבחורים לא חצו קו אדום שכזה, עם מעשי פורקן דומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר