הקרע ברבנות

הראשל"צ מגיב לגר"ד לאו: "חשוב מנכ"ל - דיין"

הראשל"צ הגר"י יוסף הגיב למתקפה של הגר"ד לאו על מינוי הרב דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין: "כמה חשוב זה שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת הוא יושב כמנכ"ל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והרב מלכא, הערב (צילום: כיכר השבת )

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף הגיב הערב (מוצ"ש) למתקפה של עמיתו הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו למינוי הדיין הגאון רבי דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבני ואמר: "קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה".

הרב מלכא כובד הערב למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים, גם המנכ"ל היוצא הרב שמעון יעקבי השתתף בשיעור וזכה לתשבחות מהרב הראשי.

בפתח שיעורו הגיב הגר"י יוסף למתקפה של הגר"ד לאו כי המינוי הוא "מחטף" ואמר: "הרב מלכא למעלה מעשרים שנה יושב בבתי הדין, דן דין אמת, הולך בדרך של מרן האבא זצ"ל, להקל על העגונות, הוא עושה הרבה, הוא שליח שלנו בוועדות בכנסת, הוא מייצג את כל הדיינים בגאון".

הרב הראשי הוסיף וציין: "כמה זה חשוב שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת הוא יושב כמנכ"ל בתי הדין, קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה".

ברמז, או שלא, סיים הגר"י יוסף בפסוק: "כל כלי יוצר עליך לא יצלח".

כזכור, לאחר מינוי הרב מלכא, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, מאחר והוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד מספר חודשים, ואף גורם לא התייעץ אתו לפני המינוי.

לבסוף, למרות שכתב כי יש קושי במינוי, היועמ"ש החליט שלא להתערב ולאשר בפועל את מינוי הרב מלכא שיצטרך לעבוד בחמש השנים הקרובות תחת הגר"ד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר