גם נגד פייסבוק: התביעה החדשה של חברת בלקברי

לאחר שקיבלה בהסכם פשרה 940 מיליון דולרים, ניגשת חברת בלקברי שבעבר שלטה בשוק הטלפונים החכמים לתביעה נגד הרשת החברתית פייסבוק של מארק צוקרברג (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת בלקברי, שמכשיריה היו פופולריים לפני מספר שנים, הודיעה כי הגישה תביעת ענק לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס נגד חברת פייסבוק, בשל הפרת פטנט רשום וגניבת תכונות מתוכנת המסרים מסנג'ר שפיתחה החברה בזמנו.

על פי מומחים בשוק הטכנולוגיה, הגשת התביעה הינה כחלק מאסטרטגיה של ג'ון צ'ן, מנכ"ל בלקברי שמנסה כדי לגרוף רווחים לחברה שאיבדה את כוחה בשוק הטלפונים החכמים שהיא שלטה בו פעם.

בכתב התביעה נכתב "הנתבעות (פייסבוק, וואטסאפ, ואינסטגרם) משתמשות בשיטות אבטחה חדשניות, תכונות ממשק ותכונות לשיפור העברת המסרים אותם פיתחה החברה שבסיסה בקנדה".

דוברת חברת בלקברי שרה מקייני מסרה כי ההגנה על הקניין הרוחני של חברה, הוא אחד התחומים המרכזיים בהם מנכ"ל צריך לעסוק, ודחתה את הטענות לפיהן זאת אסטרטגיה של ממש, ואמרה כי החברה לא תנהיג מדיניות של התרכזות בתביעות בלבד. לדבריה, "לא מדובר באסטרטגיה חדשה בהתנהלות החברה". הדוברת הוסיפה כי התביעה באה אחרי שנים של התדיינות עם החברות הנתבעות, שלא העלתה את התוצאות המבוקשות.

מסוללת היועצים המשפטיים של פייסבוק מסרו בתגובה כי "פייסבוק, שהיא גם הבעלים של אינסטגרם ואפליקציית ווטסאפ, תילחם עד הסוף כנגד התביעה של בלקברי. המנכ"ל של החברה החליט לתבוע אותנו בגלל מצבה הכלכלי. בבלקברי הבינו שאין להם איך להרוויח מייצור של טלפונים חכמים ולכן היא פונה אל תחום התביעות כדי להשיג רווח".

הדיבורים של פייסבוק כנגד בלקברי אינם מופרכים, בשל העובדה כי החברה פועלת בשנה האחרונה באגרסיביות, כדי לממש את הפוטנציאל העסקי של 40 אלף פטנטים שרשמה בעבר.

רק לפני כשנה תבעה בלקברי את חברת נוקיה, בטענה שזו פגעה בפטנטים שלה הקשורים לטכנולוגיית התקשורת הסלולרית בדור שלישי ורביעי. תביעה שעדיין לא הסתיימה.

ענקית השבבים קוואלקום שחששה להיות בין הנתבעות הגיעה להסכם פשרה במסגרתו שילמה לבלקברי 940 מיליון דולר דמי תמלוגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר