רוצים אותם טריים? אל תכניסו אותם למקרר

הרבה פעמים נדמה לנו שהמקום הכי טוב למוצרי מאכל הוא המקרר. זה נכון, אבל ממש לא תמיד (בבית)

(צילום: שאטרסטוק)

פותחים את המקרר בבית ואתם רואים שם עגבניות, תפוחי אדמה, לחם, דבש, דלעת, או בצל, או אפילו אחד מהם? כנראה שאתם עושים משהו ממש לא נכון. ויש לכך הסבר.

הכנסת לחם למקרר מייבש אותו לחלוטין. נכון, הוא לא יעלה עובש, אבל מה תעשו איתו? אז מה עושים? שומרים את הלחם בטמפרטורת החדר, על השיש או בקופסת לחם, כשהוא טרי כמובן. במידה ואתם בונים עליו לכמה ימים לאחר מכן תעטפו אותו היטב בניילון נצמד ותכניסו למקפיא. אחר כך אפשר להוציא אותו לטמפרטורת החדר ולתת לו להפשיר בשלמותו (אם יש לכם זמן), או לקלות ממנו טוסטים, שזה הרבה יותר קל.

תפוחי אדמה במקרר? קחו בחשבון שהעמילן שבהם מתפרק, מה שיוצר מרקם גרגירי וטעם לוואי שממש לא יוסיף לחיך הסועדים. אם אתם רוצים אותו טעים, ואתם רוצים, שמרו אותו במקום קריר וחשוך, אבל בתנאי שזה לא יהיה במקרר.

עגבניה במקרר מקבלת מראה רע ומצ'וקמק שלא עושה חשק לנגוס בה, ומעניק לה מרקם קמחי ודוחה, שלא ההיה משתלט על העגבניה אם הייתם שומרים אותה בטמפרטורת החדר. העגבניות כבר בסוף שלהם, או שאתם מרגישים דחף לשמור אותם איכשהו במקרר? הכינו מהן רוטב או ריבת עגבניות, שניתן לשמור בקירור ולהשתמש בהם בהמשך.

גם בצל? כן, גם בצלים הופכים במקרר לרכים ומעופשים, בעוד שבמקום קריר ויבש מחוץ למקרר הם נשמרים בצורה מושלמת .תקועים עם חצי/רבע בצל? הכניסו אותו לקופסת פלסטיק סגורה ורק אז הכניסו אותו למקרר, ותשתמשו בו מהר מהר

הכל דבש? ממש לא. כשאתם מכניסים דבש למקרר הדבש מתקשה מאוד ומקשה על השימוש, במקום זה סגרו את הצנצנת היטב כך שהנמלים לא יוכלו לבקר, והניחו את הצנצנת בכל מקום, הוא ישמור על טריותו לעד

דלעות, מכל סוג כמעט, יכולות להחזיק מחוץ למקרר ולשמור על טריות לפרק זמן ארוך של עד כמה שבועות, וזו גם הדרך האופטימלית לאחסן אותן. במקומות קרים אפשר פשוט לשמור אותן על השיש או הדלפק, בישראל כדאי למצוא להן מקום קריר, אבל בכל מקרה – מחוץ למקרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר