לראשונה במגזר: בי"ס מיוחד לנדל"ן לתעסוקה

לימודי נדל"ן כוללים מגוון תחומים רבים ומעניינים החל מיועץ משכנתאות ועד שמאות ויזמות. לראשונה בקריה האקדמית אונו: בית ספר שיאגד את כלל מקצועות הנדל"ן, ברמה מקצועית ואיכותית, לכל מי שמעוניין בלימודי נדל"ן. כל הפרטים (לימודים, שיווקי)

לימודי נדל"ן למגזר. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

ד"ר חיים זיכרמן, מנהל אקדמי של הקמפוסים החרדיים אונו:

"ניהול פרויקט מקרקעין או אפילו שיווק דירה או ייעוץ משכנתאות, אלו התעסקויות בסכומי עתק. אנו רוצים לגדל קבוצה של בוגרים שתוביל את ענף הנדל"ן החרדי בשנים הבאות, בכל התחומים: בניהול, בייזום, בשיווק, במימון ובתכנון".

במגזר החרדי תחום הנדל"ן מדורג כאחד מהתחומים החשובים והמשפיעים ביותר. זהו עולם מורכב, הטומן בחובו הזדמנויות עסקיות, עניין רב ותחומי עיסוק רבים ומגוונים, הן כשכירים בעלי כושר הכנסה גבוה והן כעצמאיים.

יוקר המחיה נותן את אותותיו לא רק במזון, אלא כמובן במה שכל זוג צעיר מכיר מקרוב: מחירי הדירות. הביקוש לקורת גג, העיסוק התקשורתי סביב הנושא, והביקוש למומחים בעלי ידע בנדל"ן, הופך את המקצוענות שבתחום לאופציית תעסוקה במגוון אפשרויות: מוכרים יותר ומוכרים פחות.

יצאנו לבדוק עם ד"ר חיים זיכרמן, ד"ר למשפטים המתמחה במקרקעין ומי שהיה יועץ בכיר של מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ויו"ר ועדה ממשלתית שעסקה בפתרונות דיור לאוכלוסייה החרדית, על המהפכה שעורכת הקריה האקדמית אונו בלימודים בתחום הנדל"ן במגזר החרדי.

נדל"ן וחרדים - להכיר מבפנים

למה צריך בעצם בי"ס שיאגד את כלל תחומי הנדל"ן? "לימודי הנדל"ן כוללים סט גדול מאוד של מקצועות, משפטיים, תכנוניים, ניהוליים, מימוניים ושיווקיים. תחום הנדל"ן הוא כה רחב, שהוא מאפשר לעולמות תוכן מגוונים ביותר להתפרנס ממנו. אנו בונים מקום אחד שירכז את כלל התחומים. הקהילה החרדית מאוד מחוברת לענף הנדל"ן ועוסקת בו באינטנסיביות ולכן החלטנו לייצר תשתית מקצועית שתאפשר צמיחתם של אנשי מקצוע חרדים בתחום."

תחום המקרקעין מחייב מקצועיות. מדובר על ההשקעה הגדולה ביותר שעושה כל זוג. ניהול פרויקט מקרקעין או אפילו שיווק דירה או ייעוץ משכנתאות, אלו התעסקויות בסכומי עתק. אנו רוצים לגדל קבוצה של בוגרים שתוביל את ענף הנדל"ן החרדי בשנים הבאות, בכל התחומים: בניהול, בייזום, בשיווק, במימון ובתכנון.

התמקצעות בתחום הנדל"ן מהווה גם הזדמנות תעסוקתית יוצאת דופן. מכיוון שקיים מחסור של עשרות אלפי דירות מגורים בישראל, הרי שבשנים הקרובות קצב בניית הדירות למגורים ימשיך לעלות בקביעות וכך גם פרויקטים של התחדשות עירונית ותמ"א 38. מאידך, מספר המומחים בתחום – בעיקר במגזר החרדי – קטן. אנו מציעים לצעירים המבקשים ללמוד מקצוע, להתמחות בתחום הנדל"ן ולעסוק בתחום מכובד שיש בו יצירה, הזדמנויות רבות ומגוון רחב של תחומי עיסוק.

למה באמת צריך לימודים ייעודיים עבור המגזר החרדי? "מאפייני הנדל"ן בקהילה החרדית שונים מהמאפיינים הנדל"ניים של כלל האוכלוסייה בישראל", אומר זיכרמן. "שכונה חרדית, או אפילו דירה חרדית, נראית שונה משכונה או דירה שאינה מיועדת לציבור החרדי. אפילו מבנה המשכנתא לזוג חרדי צריך להיראות אחרת, גם מטעמים הלכתיים וגם מטעמים כלכליים".

"אני מרצה למקרקעין ומנהל אקדמי של הקמפוסים החרדים בקריה האקדמית אונו", אומר ד"ר זיכרמן, "ומדי יום באים אלי סטודנטים המבקשים להעמיק בתחום המקרקעין ולהתמקצע בו. לנהל קבוצת רכישה או עמותת בנייה, זה סיפור מורכב ביותר, הדורש ידע ומקצועיות רבה. אבל בתוך הציבור החרדי יכולים לקום יזמים, מנהלים, יועצים, וגם שמאים ומהנדסים"..

מתכנון ובנייה ועד יזמות ושיווק. אילוסטרציה: שאטרסטוק

נטו תעסוקה

בבית הספר ללימודי הנדל"ן ניתן יהיה לשלב קורסים עם התואר, וכך במקביל ללימודי תואר אקדמי במשפטים או מנהל עסקים, ניתן גם לשלב לימודי תעודה מעמיקים בתחום הנדל"ן, המתאימים לכל מי שעולם הנדל"ן והבנייה מעניין אותו: ניהול פרוייקטים, ייזום, שיווק, פיננסים, ייעוץ משכנתאות, מיסוי מקרקעין ועוד.

כך, למשל, מי שמתעניין ביזמות נדל"ן צריך לקבל ידע מקיף במגוון רחב של תחומים: לדעת איך קוראים תכנית בנייה, איך בונים תקציב פרויקט נדל"ני, מהם דיני התכנון והבנייה, איך מוציאים היתר בנייה ועוד. בבית הספר לנדל"ן יקבלו התלמידים את "התשתית התכנונית, המשפטית, המימונית, השיווקית והניהולית", מסכם ד"ר זיכרמן.

הקורסים בנדל"ן בקריה האקדמית אונו יתקיימו לראשונה עבור המגזר החרדי בקמפוסים החרדיים באור ויהודה וירושלים. המרצים נבחרו בקפידה עם דגש על אנשי שטח שלא מגיעים רק מהאקדמיה ועולם התיאוריה, אלא בעלי ניסיון בעולם הבנייה הישראלי: אנשי ממשל, רשויות מקומיות, יזמים, בקיצור: מומחים בתחומם.

הלימודים מיועדים לכאלו שרוצים לשלב את התואר הראשון שלהם עם קורסים שמובילים נטו לתעסוקה.

ולמה דווקא בקריה האקדמית אונו? "אצלנו", אומר ד"ר זיכרמן, "אנחנו מסתכלים לא רק על התלמיד והלימודים אלא על כלל מעגל החיים שלו: פרנסה, משפחה ולימודים. אנחנו מבינים שהסטודנט אינו יכול להתנתק ממעגלי החיים שלו בתקופת הלימודים, ואנו מציעים תוכנית לימודים המאפשרת בתוך זמן קצר יחסית יציאה לדרך תעסוקתית מכניסה".

הקריה האקדמית אונו הינה המוסד האקדמי החרדי הגדול ביותר, כשאלפי בוגרים מהמגזר השתלבו בשוק העבודה ובמשרדים מובילים, עצמאיים ושכירים כאחד. "היתרון של אונו נמצא בדינמיות" אומר ד"ר זיכרמן, "אנו מתאימים את עצמנו לשוק התעסוקה המשתנה כל הזמן, ולאתגרי השוק. בזה יש לנו יתרון בולט על פני מוסדות אחרים שהם בדרך כלל חסרי גמישות. היכולת שלנו לשלב בין מעגלי החיים של התלמיד: לימודים, פרנסה ומשפחה, ובד ובבד לעמוד באתגרי השוק ולהשתנות בהתאם - הופכים את הקריה האקדמית אונו למתאימה ביותר עבור המגזר החרדי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר