משבר חוק הגיוס

איווט ליברמן: "חוק השתמטות בנוסח מועצת גדולי התורה"

שר הביטחון מתבצר בעמדתו להצביע נגד חוק הגיוס וטוען כי למרות זאת ניתן למנוע בחירות, ומביע זלזול מחוצף במועצת גדולי התורה • ישיבת ועדת השרים נדחתה ל-18:00 לבקשת נתניהו (חדשות)

שר הביטחון אביגדור ליברמן (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתבצר גם היום ­(שלישי) בעמדתו להצביע נגד חוק הגיוס וטוען כי מדובר בחוק השתמטות "בנוסח מועצת גדולי התורה", אך טוען כי אם ראש הממשלה לא יפתר את השרה סופה לנדבר לאחר הצבעה נגד החוק, לא יהיו בחירות.

בתוך כך, ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה לדיון בערר שהגישה השרה סופה לנדבר והצבעה מחדש על חוק הגיוס, נדחתה לשעה 18:00 לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"היום יובא להצבעה חוק ההשתמטות במסווה של "חוק הגיוס". ספק אם עם ישראל או אפילו הפרשנים מודעים לתהליך ומבינים את משמעות ההצבעה והשלכות החוק", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "נתחיל בתהליך. המצב האבסורדי בו חוק גיוס לצה"ל הובא ע"י ח"כ מש"ס לאישור מועצת גדולי התורה ורק אז הובא לוועדת שרים לחקיקה, לדיון בו השתתפה שרת המשפטים עם עצמה הוא תהליך בלתי מתקבל על הדעת. לא ככה מכינים את אחד החוקים הכי חשובים במדינה".

לדבריו, "את חוק הגיוס מוכרחים להוביל צה"ל ומערכת הביטחון לאישור המטה הכללי ורק משם לוועדת השרים לחקיקה".

ליברמן מוסיף וטוען כי "חוק ההשתמטות המובא להצבעה היום מנציח את המצב בו רוב הצעירים החרדים לעולם לא יתגייסו לא לצה"ל ולא לשירות הלאומי בעוד בני גילם האחרים יתגייסו ל-3 שנים כדי להגן על מדינת ישראל. יתרה מזאת, בחוק אין סנקציות נגד צעירים חרדים שאמורים להתגייס ומשתמטים מהשירות.

"לכן בישראל ביתנו כולנו נצביע כאיש אחד נגד הצעת החוק בנוסח מועצת גדולי התורה".

"האם בכל זאת ניתן למנוע בחירות?", שואל ליברמן ומשיב, "בהחלט כן. במידה והשרה לנדבר לא תפוטר מהממשלה ולמערכת הביטחון תנתן אפשרות לגבש חוק חדש שיובא לאישור הכנסת במושב הקיץ, ניתן למנוע בחירות חדשות.

"הבחירות לא נחוצות לעם ישראל, מנוגדות לאינטרס האלקטורלי של ישראל ביתנו ולאינטרס האישי של אביגדור ליברמן. אבל המדינה והביטחון מעל לכל. תפקיד שר הביטחון הוא תפקיד מרתק אבל גם הוא לא מצדיק ויתור על העקרונות והאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר