בהודעה בטוויטר

טראמפ הודיע על מינוי יועץ לביטחון לאומי

השמועות הסתובבו כבר כמה ימים, בציוץ בטוויטר הודיע הנשיא על מינויו של ג'ון בולטון, תומך בולט של ישראל, על חשבונו של הגנרל ה.ר. מקמאסטר שעזב את תפקידו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בולטון בימיו כשגריר באו"ם (צילום: מתוך דף הטוויטר של בולטון)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) על מינוי יועץ לביטחון לאומי חדש בממשלו. בציוץ בטוויטר הודיע טראמפ על מינויו של ג'ון בולטון, השגריר האמריקני לשעבר באו"ם, במקום הגנרל ה.ר. מקמאסטר שהתפטר מתפקידו כפי שהוערך בשבוע האחרון במסדרונות הבית הלבן.

גורם בבית הלבן אמר לרשת CNN כי התפטרותו של מקמאסטר הייתה צפויה: "השניים דיברו על זה כבר זמן מה. זה התנהל במהירות משום ששניהם חשו שחשוב שיהיה צוות חדש שיפעל". לדברי הגורם ההתפטרות לא אירעה בעקבות אירוע ספציפי, אלא היא תוצאה של שיחות מתמשכות בין היועץ לביטחון לאומי לטראמפ והעובדה שהשניים ככל הנראה לא הסתדרו.

מנגד, נראה שההודעה על המינוי הפתיעה את היועץ לביטחון לאומי החדש. בראיון ברשת "פוקס ניוז" אמר בולטון כי הוא לא ציפה שטראמפ יכריז על החילופים כבר הלילה: "זה כמובן כבוד גדול. זה תמיד כבוד גדול לשרת את המדינה ובמיוחד בתקופה הבינלאומית הזו זה כבוד מאוד גדול. אני עדיין מנסה להתרגל לזה ואני בטוח שייקח עוד זמן עד שאתרגל". בולטון הוסיף כי רק כמה שעות לפני ההכרזה הוא סיכם עם טראמפ על המינוי ואמר: "עדיין יש עוד חפיפה. אין לי ספק שיש עבודה רבה לעשות".

הנשיא האמריקני הודיע כאמור, על חילופי התפקידים בציוץ בטוויטר והודה למי שהיה בתפקיד בחודשים האחרונים. "אני מאוד אסיר תודה על שירותו של הגנרל מקמאסטר שעשה עבודה יוצאת מן הכלל ותמיד יישאר חבר שלי", צייץ טראמפ שהוסיף כי ייערך טקס רשמי של ההעברה בעוד כשבועיים.

"אחרי 34 שנות שירות לאומה שלנו, ביקשתי לפרוש מצבא ארה"ב אחרי שאסיים את תפקידי הציבורי", אמר מקמאסטר בהצהרה שפרסם הבית הלבן. "אני אסיר תודה לנשיא דונלד טראמפ על ההזדמנות לשרת אותו ואת האומה שלנו כיועץ לביטחון לאומי. אני אסיר תודה על הידידות והתמיכה של חברי המועצה לביטחון לאומי שעבדו יחד כדי לספק לנשיא את האפשרויות הטובות ביותר לקדם את האינטרסים הלאומיים שלנו ולהגן עליהם".

בולטון נחשב לאחד מתומכיה הבולטים של ישראל. בעת תפקידו באו"ם כשגריר ארה"ב תחת ממשל בוש הבן, הגן בולטון לא פעם על ישראל. בין היתר הוא אמר במהלך כהונתו באו"ם: "ישראל הייתה במשך שנים מטרה לעוינות של העצרת הכללית עם הצעות לא מאוזנות וחד-צדדיות בעימות הישראלי-פלסטיני". בולטון נחשב כנוקשה גם בסוגיות כמו עיראק, צפון קוריאה, סוריה ואיראן, עמדה נוספת שישראל חולקת עמו.

בתחילת ממשל טראמפ בולטון הוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד מזכיר המדינה וכל כמה חודשים ביקר בבית הלבן כדי לדון במדיניות החוץ והביטחון הלאומי. גורם שהכיר את המפגשים אמר כי טראמפ ובולטון בילו לאחרונה זמן רב ביחד ורכשו תחושת נוחות אחד עם השני.

כבר בשבוע שעבר דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי טראמפ החליט להדיח את מקמאסטר. בשבועות האחרונים היו דיווחים רבים בנושא בכלי התקשורת בארצות הברית. לפי אותו דיווח, טראמפ לקח את הזמן עד להודעה הרשמית על הפיטורים כדי להימנע מהשפלתו של מקמאסטר וכדי לאפשר חפיפה מסודרת בין היועץ היוצא למחליפו.

ב"וושינגטון פוסט" נכתב עוד כי טראמפ מעולם לא הצליח להסתדר עם מקמאסטר ולא התחבר אליו באופן אישי. לפי הדיווח, טראמפ אף אמר לראש הסגל ג'ון קלי כי הוא רוצה שמקמאסטר יוחלף והתלונן כי הוא קפדן מדי וכי התדריכים שהוא מעביר "ארוכים מדי ונראים לא רלוונטיים".

מדובר ביועץ לביטחון לאומי השלישי שמינה טראמפ ב-14 חודשי הכהונה שלו כנשיא ארצות הברית. היועץ הראשון, מייקל פלין, התפטר מתפקידו בעקבות חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות והעובדה כי לא סיפר את כל הפרטים הקשורים בנושא לסגן הנשיא מייק פנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר