הרפורמה בפתח

אלו בתי המרקחת בהם יהיה ניתן לרכוש קנאביס רפואי

"רפורמת הקנאביס", שתהפוך את ישראל לאחת מהמדינות הראשונות בעולם שמתייחסות לקנאביס רפואי כמוצר רפואי, תחל ביום שישי הבא, ורשימת נקודות המכירה נחשפת (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צמח הקנאביס. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ביום שישי הבא צפויים 25 בתי מרקחת להתחיל למכור קנאביס רפואי, לאחר שקיבלו רישיון לכך, במסגרת רפורמת הקנאביס של שר הבריאות יעקב ליצמן עבור כ-28 אלף אזרחים המורשים לצרוך קנאביס רפואי.

מרשימת בתי המרקחת שנחשפה ב'ידיעות אחרונות' עולה, כי בין בתי המרקחת ישנם שלושה בירושלים, אחד באשדוד, שניים בחיפה, אחד בפתח תקוה ועוד 18 בערים אחרות. מדובר בפיילוט ניסיוני, שאם יצליח, יגדילו את מספר בתי המרקחת בהם ניתן לרכוש קנאביס רפואי ל-100, בתוך חודשים ספורים.

כזכור, לפני כשנה וחצי אושרה בממשלה "רפורמת הקנאביס" המהפכנית, לפיה המטופלים יוכלו לקבל את מוצרי הקנאביס בבתי מרקחת שעומדים בתנאי סף של אבטחה, ניקיון ואיכות, בשונה מהמצב כיום בו מחולק הקנאביס לבתים של החולים על ידי חברות הפצה או שניתן להשיגו בנקודות מסוימות. בעוד כחצי שנה, לאחר השלמת הרפורמה, יתאפשרו חלוקות אלו רק במקרים חריגים.

ליצמן. שוקל להתיר גם ייצוא קנאביס (צילום ארכיון: מוטי קמחי ואבי חי, ynet)

מאחר ומדובר בסם, יאופסן הקנאביס - בדומה לחומרים ממכרים אחרים - בכספות ייעודיות, ומי שיורשה לנפק את המוצר יהיה רק רוקח שעבר הכשרה ספציפית על ידי משרד הבריאות.

כחלק מהרפורמה, גם ההיצע הקיים בשוק יורחב: אם כיום ישנם שמונה מגדלים בישראל, בעתיד כל מי שיעמוד בתנאים ראויים מבחינה חקלאית, יקבל אישור לנהל חוות קנאביס, מה שיאפשר הנגשה קלה יותר לקבלת קנאביס רפואי.

יצוין, כי עם יישום מלוא הרפורמה, שמופעלת בידי היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, תהפוך ישראל לאחת מהמדינות הראשונות בעולם שמתייחסות לקנאביס רפואי כמוצר רפואי.

(מתוך ynet)

מלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר: "הרפורמה בקנאביס הרפואי תמנע סבל מאלה שנדרשים להשתמש בזה ותמנע בירוקרטיה מיותרת שקיימת בתחום. הקנאביס זה סם, ולא מדובר בליגליזציה אלא בהסדרה מעשית לטובת מטופלים שקיבלו אישור מיוחד. נמשיך להילחם בזליגה ולא נאפשר לאלה שאין להם אישור חוקי להשתמש בסמים כפי שמתחייב בחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר