למרות הרפורמה

הפתעה לחולים: הקנאביס הרפואי - יוזל

רבים מהחולים חששו כי מחירי הקנאביס הרפואי יטפסו לאור הרפורמה החדשה של משרד הבריאות אך מתברר כי רבים מהם ישלמו פחות באופן משמעותי לאחר המהפכה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אחרי חששות רבות רבים של החולים מפני עליית מחירי הקנאביס הרפואי לאחר מהפכת הקנאביס של ליצמן מתברר כי המחירים יפתיעו לטובה את החולים ואף יהיו נמוכים יותר מהמחיר של הקנאביס הרפואי עד לשינוי.

על פי הדיווח ב-ynet, המוצרים יימכרו באריזות של 10 גרם, בטווח מחירים שינוע בין 120 ל-140 שקלים כולל מע"מ, בהתאם לריכוז החומרים הפעילים (THC ו-CBD) המצויים בהם, דבר שיבשר ירידה במחירי הקנאביס, עבור חלק גדול מהחולים.

הסכם שנחתם בימים האחרונים בין חברת " BOL Pharma", מחלוצות תעשיית הקנאביס הישראלית, לרשת סופר פארם קובע כי החברה תהפוך לספקית העיקרית של מוצרי קנאביס רפואי שלה החל מסוף החודש.

עד היום, שילמו המטופלים סכום קבוע של 370 שקל בחודש, ובמידת הצורך עוד 100 עבור הובלה עד הבית, ללא תלות בכמות הקנאביס שנרשמה להם. רוב החולים מטופלים במנות של 20 עד 30 גרם בחודש, ועבור רובם יוזל הטיפול עד שיעור של 30 אחוז. חולים המקבלים 40 גרם קנאביס בחודש ישלמו סכומים דומים לאלה ששילמו עד כה, ואלה שמקבלים יותר ישלמו יותר על פי התמחור החדש, אך רוב החולים לא נזקקים לכמות גדולה כל כך.

גם עבור מאות חולים, שצורכים כמויות גדולות מאוד של קנאביס, הבטיח מנכ"ל החברה, ד"ר תמיר גדו, כי יימצא פתרון. "אנחנו לוקחים בחשבון את האוכלוסיות שצורכות קנאביס בכמויות גדולות ונמצא את הדרך לעזור להם, על מנת שלא ייפגעו". דרך נוספת שנשקלת כעת על ידי חברות הפארמה הפועלות בתחום, היא הגשת מוצרי הקנאביס הרפואי לסל התרופות, במטרה למכור אותם בסבסוד המדינה ככל תרופה אחרת.

בשלב הראשון, תציע הרשת למכירה תצורות שונות של מוצרים המופקים מהצמח: תפרחת גולמית, יחידות מגולגלות ומוכנות לשימוש, ושמן לצריכה בטיפות. כל המוצרים יונפקו על-ידי רוקחים ייעודיים שהוכשרו בתחום על ידי משרד הבריאות והמינונים יהיו מדויקים על פי העוצמה של החומר הפעיל בדומה לכל תרופה אחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר