"צעד משמעותי"

ארדן דורש הסבר מהמפכ"ל לסדרת מעצרים

השר לביטחון פנים ביקש הסברים מהמפכ"ל בנוגע לשני מקרי מעצר בעייתיים בשבוע שעבר. "מעצרו של אדם הוא צעד משמעותי, יש לוודא שנעשה רק בהתאם לחוק" (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקש מהמפכ"ל רוני אלשיך לבחון את מעצרו של אבי פרחן, סא"ל במילואים שהגיע עם דגלי ישראל ל"צעדת הנכבה" בעתלית. השר ביקש לבחון גם את מעצרם המיותר של הנערים שתלו את מודעות בגנותו של מפקד חטיבת שומרון ביום העצמאות, כזכור, בית המשפט שחרר אותם למחרת והביע ביקורת על המעצר.

ארדן מסר כי "מעצרו של אדם הוא צעד משמעותי שנוטל את חירותו ועלינו לוודא תמיד שהוא נעשה רק בהתאם לשיקולים שהחוק מאפשר בנסיבות האירוע".

בתגובה לבדיקה עליה הורה השר לביטחון פנים ארדן בדבר מעצרם הלא חוקי של הנערים שתלו מודעות מחאה ביום העצמאות מגיב עו"ד נתי רום שמייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו: "אנו מברכים על הודעת השר לביטחון פנים על פתיחת בדיקה בדבר מעצרם הלא חוקי של הנערים שחילקו פלאיירים ותלו מודעות ביום העצמאות, במחאה על התנהלותו של מח"ט שומרון במאחזים באזור השומרון".

"נכון עושה השר, מדובר בארוע חמור של פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובסתימת פיות של נערים, שחטאם היה שהעיזו למחות ולהביע מחאה על התנהלותו של המח"ט", הוסיף עורך הדין.

בחוננו ציינו כי מדובר בנערים חלקם בני 13-14 וללא עבר פלילי מה שהופך את מעצרם לתמוה עוד יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר