קפאין בהריון? זה מה שהוא יכול לגרום

על פי מחקר חדש תינוקות שנחשפים לרמות גבוהות של קפאין במהלך ההריון נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מעודף משקל - במהלך חייהם • כמה קפה כן מותר לשתות? (בריאות)

מודי סטילמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המחקר המעניין פורסם בכתב העת הרפואי BMJ Open ובו נטען כי ישנו קשר בין משקל עודף בילדות לבין חשיפה לרמות קפאין בינוניות עד גבוהות במהלך ההריון.

המחקר, שנערך על ידי מומחים מהמכון הנורווגי לבריאות הציבור מגלה כי ילדים הנחשפים לרמות גבוהות במיוחד של קפאין יכולים לשקול 480 גרם יותר בגיל 8, בהשוואה לילדים החשופים לרמות נמוכות של קפאין. החוקרים אמרו כי מחקרם תומך בהמלצה הרווחת להפחית את צריכת הקפאין במהלך ההיריון.

המלצת רוב הרופאים היא לא לצרוך יותר מ-300 מ"ג קפאין ביום, וכמובן שפחות יהיה טוב יותר, אך רשויות הבריאות בבריטניה ממליצות לצרוך עד 200 מ"ג קפאין ביום. כוס קפה נמס מכילה בממוצע כ-100 מ"ג קפאין וכוס תה מכילה כ-75 מ"ג קפאין. אך לא רק קפה ותה מכילים קפאין, אלא אף שתייה קלה כמו קולה ושוקולד.

במחקר בחנו החוקרים מידע שנאסף מ-50 אלף נשים נורווגיות וילדיהן. המשתתפות התבקשו למלא שאלונים על הרגלי התזונה שלהן במהלך ההיריון ואף נאספו נתונים כמו מדידת הגדילה בקרב ילדים, כולל משקלם. כמחצית (46 אחוז) מהנשים ההריוניות נחשבו לצורכות של רמות קפאין נמוכות (פחות מ-50 מ"ג ביום). 44 אחוז מהן צרכו רמה בינונית של קפאין (בין 50 ל-199 מ"ג ביום), ו-7 אחוזים מהן צרכו רמות גבוהות של קפאין (בין 200 ל-299 מ"ג ביום). חלקן צרכו רמות גבוהות מאוד של קפאין – יותר מ-300 מ"ג.

החוקרים השוו בין המידע שנאסף מן הנשים לבין המדידות שנלקחו מהילדים עד לגיל 8, וגילו כי צריכה בינונית, גבוהה וגבוהה מאוד של קפאין במהלך ההיריון מהווה סיכון מוגבר בכ-15 אחוז, 30 אחוז ו-66 אחוז בהתאמה ל"גדילה מוגברת" זאת בהשוואה לילדים שנולדו לאימהות שצרכו רמות נמוכות יותר של קפאין במהלך ההיריון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר