מסי והשבת

רגע אחד של החמצה // שלמה קוק

מי שהצית את דמיונם של אלפי תינוקות שנשבו הוא ארגנטינאי בשם מסי. אבל מלאכתה של השבת נעשתה בידי גורמים עוינים - פלסטינים שהפעילו לחצים ויצאו להפגנות (טור אישי)

שלמה קוק | כיכר השבת |
ליאו מסי. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

רגע אחד של החמצה. הציבור החרדי ברובו לא שמע על כך, אבל במוצאי השבת הקרובה אמור היה להתקיים משחק המוני באצטדיון טדי בירושלים במסגרת תחרות ספורט בינלאומית. מי שהצית את דמיונם של אלפי תינוקות שנשבו הוא ארגנטינאי בשם מסי, שקנה את פרסומו בזכות כמה עשרות בעיטות מוצלחות בכדורים.

מובן מאליו שמשחק שכזה אמור היה לגרום חילול שבת המוני. היו כמה יהודים פרטיים שניסו למחות באוזני שרת התרבות, אך זו לא התייחסה ברצינות, ואולי בצדק. הנציגים החרדים הרשמיים לא אמרו לה דבר. פשוט 'לא נעים' להם. למרבה הצער.

אבל מלאכתה של השבת נעשתה בידי אחרים, הפעם גורמים עוינים - פלסטינים שהפעילו לחצים ויצאו להפגנות. מבחינתם, קיום משחק חשוב בישראל מהווה סוג של הכרה בשלטון הציוני. לא יקום ולא יהיה. השחקנים עצמם, שאף הם אינם חשודים באהבת ישראל, החליטו להישאר בארגנטינה. המשחק בוטל. המסי התמוסס.

העיתונות העולמית המתינה לרגע בו תוכל לרקוד על דם ישראל. היא פרסמה בהתרגשות את הכותרת: "ניצחון פלסטיני: השחקנים לא יבואו למשחק בירושלים". כמה מצער לחשוב על הכותרת שהיתה יכולה להתפרסם בכל העולם: "ישראל ביטלה את המשחק בגלל קדושת השבת" - אילו רק היה אכפת לכמה מאנשי ממשלת היהודים מכבוד יום המנוחה הלאומי.

יש מאבד עולמו בשעה אחת. אולי הנציגים יפיקו לקחים ויקנו עולמות בשעה אחת. אולי בפעם הבאה. אולי בתחרות השירה הבינלאומית העושה את דרכה לכאן תוך חילול שבת המוני. אולי והלוואי.

  • טורו המלא של של שלמה קוק מתפרסם בבקהילה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר