טור אישי

"אני יכול לפעול בר"ה גם במקום שהכל חסום וסגור" // הרב ישראל פינטו

הרב ישראל פינטו יושב בעיר הגעגועים אומן, מטרים ספורים מרחוב רבי נחמן 1 (לשעבר רחוב בילנסקי) וקורא לכם: "קחו את רבנו לצידכם" (טור אישי)

הרב ישראל פינטו | כיכר השבת |
הרב ישראל פינטו (ארכיון: פלאש 90 )

תשובה אמיתית היא רק מתוך שמחה "תמליכו את ה' עליכם מתוך שמחה "

אלול הגענו ..חודש אלול ימי הרחמים והסליחות. המלך בשדה הקב"ה נותן צאנס לפני יום הדין יום בו כולנו עומדים כבני מרון , אחד אחד לפני המלך הגדול ובו הוא חותך קצבה לכל חי ,הכל נגזר ונקבע ביום הזה מי לחיים ומי ... מי לשפע ומי ... מי יעשיר ומי יחיה.. , כולנו רוצים לבוא עם עוד איזו זכות שאולי תכריע לטובה בזמן כזה מוכרחים לקחת את הסניגור החזק ביותר , הסניגור שיכול לדון לכף זכות אפילו את הגרוע שבגרועים. רבי נחמן אמר "אצלי יש מקום לכולם" "קיבלתי את ראש השנה במתנה״ אני יכול לפעול בראש השנה גם במקום שהכל חסום וסגור "גם שכבר נורה החץ" וכמובן גם לבני עליה רבי נחמן אומר "ראש השנה שלי עולה על הכל״ .

בשנתו האחרונה בשיא חוליו תוך סבל גדול מאוד עמד רבי נחמן שעות ארוכות מאוד בתפילה ולאחר מכן באמירת התורה הלא היא מאמר ח' בליקוטי מוהר"ן וציווה את תלמידיו לדורות "איש בל יעדר" ״תפעלו בשביל כלל ישראל בכל הכח ״.

מגיל 5 אני זוכה כל שנה לבוא לרבנו הקדוש אין ראש השנה שהוא לא חדש לגמרי, איזה אור, איזה תחושה טובה, אני מוכן לעשות הכל בכדי לא לפספס כזאת קדושה, רבי נחמן מלמד אותנו שאנו חיים וניזונים מהזיכרון של הרגעים הקטנים והמיוחדים .. אני כותב שורות אלו ומתמלא אש תוך כדי כתיבה , ראש השנה מתקרב ואני אצל רבנו הקדוש אוווווווייי מתי כבר נווווווו .

הרבה מאד יהודים מכל העולם שאני זוכה לבקר אצלם במשך השנה ממרוקו עד לאס אנג'לס מקנדה עד ירושלים ומתל אביב ועד מוסקבה , כולם מחכים להפגש שוב בקיבוץ הקדוש , אנו פשוט חיים מראש השנה לראש השנה, השאר זה רק ניצוצות, ממש אנו חיים מהזיכרון של יום הזיכרון .

אצל רבנו הקדוש התפילות הם בשמחה וריקודים, אצל רבינו לא מפחדים מיום הדין, אנחנו בטוחים בכוחו של הנשר הגדול .

אין ספור ישועות אנשים לוקחים מכאן הביתה אבל הדבר העיקרי שכולם מתרוממים מממו זה מהאור, אין אחד שלא עולה פה כמה דרגות, אחד צורח אויייייי ה׳ אני רוצה אותך נמאס לי מהחושך והשני ליידו צועק נגמר השקר של העולם אני רוצה רק אור הארה לא רגילה.

רבי נחמן מלמד אותנו שהתשובה תלויה בשמחה, בכיה ראשי תיבות " כי בשמך יגילון כל היום" , תשובה אמיתית היא רק מתוך שמחה "תמליכו את ה' עליכם מתוך שמחה "

״ המלך הקדוש " זה הרגע הכי קדוש בשנה

אצל רבנו באומן בזמן שהשליח ציבור מכריז המלך הקדוש מוחאים כפאים ואף שריקות לכל עבר כולם ממש מרגישים את ההמלכה, רצונינו לראות את מלכינו.

בשנתיים האחרונות לא תאמינו נבנו באומן למעלה מחמישים מבנים ענקיים לקהילות שבאות לראש השנה באומן יש צמיחה שאפילו במקומות מתפתחים לא רואים, הפלא הזה לא מובן, למעלה מחמישים מבנים אשר משתרעים על עשרות אלפי מטרים והכל בשביל להיות אצל רבינו בראש השנה, ממש כפי שהבטיח תלמידו רבי נתן ״עוד יבוא זמן בראש השנה שיצטרכו להעמיד שומרים שיתנו רק לנשק את הציון הקדוש ולפנות את המקום לבאים אחריהם.

מור אבי זצוק״ל היה אומר אומן זה פלא ממש פלא גדול ולא מובן.

בשנה הקודמת התארחו אצלנו בהכנסת אורחים יהודים מאוזבקיסטן , קוקאז, בקו , אירן , מוסקבה, מכל אירופה ומהמזרח ומאיפה לא .וכולם חוזרים כל שנה עם עוד חברים חזון המליון לא רחוק בעז"ה בימנו אלה נראה את זה מתגשם.

שנה שעברה הייתי שליח ציבור במניין גדול שרובו חילונים שלא שומרים שבת, לפני תפילת מוסף הסברתי לקהל בשם רבינו האר"י הקדוש שבזמן התקיעות של מוסף ישנם שני אפשרויות לבקש בקשות מה׳ יתברך או על ילדים צדיקים או על פרנסה בנקל וניתן לבחור רק אחד מהם , לאחר התפילה שאלתי את הקהל על מה הם ביקשו לא היה אחד שביקש פרנסה כולם רצו רק ילדים צדיקים.

רוצו לקנות כרטיסים יום הדין מתקרב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר