תנו לעומר ינקלביץ' את הצ'אנס // טור דעה

לציבור החרדי יש הזדמנות להרוויח אשת עשייה עוצמתית, המייצרת השפעה גדולה סביבה. אם נשכיל לאמצה אל חיקנו, נוכל ליהנות מדמות מרשימה שתקדש שם שמים (חרדים)

יערית אלבז | כיכר השבת |
(צילום: אבישג שאר ישוב)

לפני ימים ספורים נרשם תקדים היסטורי: אישה חרדית תהיה מועמדת במקום ריאלי ברשימה לכנסת. עו"ד עומר ינקלביץ', רושמת תקדימים ושוברת שיאים בפני עצמה, היא שחתומה על התקדים הזה. במסגרת הגילוי הנאות אציין כי היא חברתי אותה אני מכירה כבעלת אישיות מיוחדת ונדירה.

מאמר חכמינו ז"ל, "כל הבורח מן הכבוד – הכבוד רודף אחריו", התקיים בה. היא לא רצה אחרי התפקיד הזה, אלא להיפך – הוא רדף אחריה. מעולם לא הביעה משאלה להיות פוליטיקאית, רק הפוך. ההצעה הזו רדפה אחריה חודשים רבים והיא השיבה בשלילה. רק ברגע האחרון, בעצת אישים חשובים ובברכת רבנים, נכנעה והשיבה בחיוב.

רגע לפני שאתם משחיזים עטים ומצליפים בה על לא עוול בכפה, מפעילים את ה'חרדומטר' ומודדים את מידת חרדיותה, מעמידים אותה לבית דין שדה עוד בטרם הוציא מפיה מילה – אני מציעה: תנו לעומר צ'אנס.

תנו לה צ'אנס מפני שכדאי שתעברו קודם על טוריה, ראיונותיה, הרצאותיה ופעילותיה רבת ההיקף, ותראו במי מדובר. אין זו דמות מתריסה החושבת שהיא חכמה מגדולי ישראל ומבקשת לחנך את הציבור החרדי, אלא להיפך – מדובר במי שעמדה מול שדולת הנשים וקבוצת נשים חרדיות "ליברליות" ונאבקה בעד הזכות ללימודים בהפרדה, בעד זכות הציבור החרדי לציית לדעת רבותיו, ובכלל – נגד העיקרון של קבוצות ליברליות באשר הן, המנסות לחנך את הציבור החרדי לאורם של ערכים חדשים ונאורים.

המשפט שמלווה אותה בכל פעילותה הוא, "יש לציבור החרדי זכות לקבל את כל התקציבים והכלים, מבלי לנסות ולשנות אותו ואת צביונו", הוא המוטיב שילווה אותה גם הלאה בפעילותה בכנסת.

תחשבו רגע לפני שאתם תוקפים אותה, מדוע לכם לעשות זאת. האם היא תיקח ל"חוסן לישראל" מצביעים חרדים? התשובה לכך היא אפס סיכוי. האם היא מגיעה על חשבון ייצוג חרדי כלשהוא? גם לכך התשובה שלילית ואף להיפך – היא מגדילה את הנציגות החרדית יש מאין. היא לא מגדירה את עצמה כנציגת הציבור החרדי, לא מדברת בשמנו, אלא כפעילה חברתית שקיבלה מקום והזדמנות לעשייה חברתית משמעותית ורחבה יותר.

אל תפחדו ממנה. היא לא מגיעה להתריס ולכפות שינויים. מעולם לא התריסה בעניין שילוב נשים במפלגות החרדיות, על אף שלדעת רבים ההליך שבסופו בג"צ יכפה את העניין כבר יצא לדרך. היא הביעה אינספור פעמים את דעתה האישית בעד חובת ציות לדעת תורה ולהכרעתם של גדולי ישראל.

נכון שהיא מועמדת במפלגה חילונית עם דעות בעייתיות בנושאים כמו שבת ונישואים, אבל אין זה אומר שהיא אימצה דעות אלו לעצמה ותתמוך בהן בכנסת. ישנם מודלים רבים בעולם של מפלגות גויים שבהם חברים נציגים חרדים העומדים בגאון על אמונתם. זו בדיוק תהיה תמונת המצב גם כאן.

לציבור החרדי זו הזדמנות פז להרוויח אשת עשייה עוצמתית, מוכשרת באופן יוצא דופן, בעלת חן ויראת שמים, המייצרת השפעה גדולה מאוד סביבה. באם נשכיל לאמץ אותה אל חיקנו - נוכל ליהנות מדמות מרשימה ומועילה שתקדש שם שמיים ברבים.

אני בטוחה בעומר, תנו לה צ'אנס!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר