צפו ב'המבקר'

הזמר שמצליח לגעת בנוער נושר עם מוזיקה

הזמר והיוצר יונתן שחר, שהתפרסם עם השיר "אל תאמין לו" עומד לפני צאת אלבום הבכורה שלו. בראיון הוא מספר על השירה ב"זולה של חצרוני" והעיסוק בנוער נושר (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך, אריאל ליבא)

הזמר והיוצר יונתן שחר, עומד רגע לפני צאת אלבום הבכורה שלו עם סינגל חדש "בורח" המספר את סיפורו של יונה הנביא. שחר התפרסם עם שירו "אל תאמין לו" שיר רוק אותו כתב והלחין על המאבק ביצר הרע.

"כשהוצאתי את 'אל תאמין לו' אנשים קראו לזה השיר האלמוני של הזמר האלמוני, שיר מחאה נגד הרע ויצר וכל מה שהוא מייצג. השיר זכה להדים רבים ב"ה עם השמעות לא מועטות והמון פניות שקיבלתי בגללו וזה עורר את החשק לעשות אלבום", מספר שחר וחושף כי האלבום כמעט ומוכן והוא נמצא בשלבים האחרונים של היצירה.

שחר עוסק רבות בשילוב שבין מוזיקה לחינוך הוא עוסק בנוער מתמודד ומתמודדי נפש באמצעות המוזיקה. הוא מלמד בישיבות עם נוער מתמודד ונחשב לאחת הדמויות המוכרות מה'זולה של חצרוני' מקום אליו מגיעים נוער נושר במרכז העיר ירושלים.

"אני טוען שכל הדור הזה הוא מתמודד בצורה כזו או אחרת. עבדתי במקומות רבים על הרצף וכשהגעתי לראשונה לזולה הייתי בהלם טוטלי איך נערים שעל פניו חיצונית אין ביניהם ובין הדת כלום הם שרים בעינים נוצצות בדמעות שירי קודש. יש חושך ולא תראה טלפון מנצנץ... אתה יכול לראות בחוש את השירה וההתרגשות, תראה אנשים דומעים בלי להתבייש", מספר שחר ומוסיף, "אולי דווקא בתחתית אתה יכול לראות את היהלומים בהתגלמותם זה מדהים ואני שמח להיות חלק מהדבר הזה".

הסינגל החדש - בורח

הוא מספר על תחושת השליחות החזקה בעבודה עם הנערים, "יש נערים שמגיעים אלינו ואומרים הגעתי רק בשביל השיר הזה ואנחנו שרים את השיר בשבילם".

הוא חושף גם את הצד הלא פשוט של העיסוק בנערים שנפשם פעמים רבות פצועה, "אני מגיע הביתה מאוחר בלילה אחרי ערב בזולה, ואני לא מסוגל לישון. זה אינטנסיבי, זה לא כמו ערב נגינה רגיל. לפגוש את הנערים במצבים הכי לא פשוטים שיש ולהיות איתם ולבכות איתם. ב"ה יש שם צוות מדהים בראשות אריאל חצרוני אורן אסולין ועוד שאחראים לדבר הגדול הזה".

שחר שעוסק בין היתר במוזיקה גם בישיבות "רגילות" אומר כי כיום ישנם מקומות רבים שמבינים את החשיבות של המוזיקה, "מוזיקה היא הגאולה של הדור", הוא מוסיף.

לסיום הוא מבצע באולפן בלייב את שירו "אל תאמין לו".

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת המסננת:

אלי הרצליך - הנה קל ישועתי

נווה אגמון - סתרי וסוכתי

ארז אורבך הי"ד ועובדיה חממה - 4 דקות לתשע בלילה

דודו דרעי - שומע תפילות

אביגדור גביש - יונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר