"חשב רק על אחרים"

מטלטל: ההספד המלא של האב על בנו אברהם בסר ז"ל

"אבי היהלום, אבי היקר שזכינו בו", כך ספד הרב יוסף בסר לבנו אברהם חיים ז"ל, בן ה-10, שנהרג מפגיעת אוטובוס. "כיכר השבת" מגיש את ההספד המלא של האב • צפו (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אבי היהלום, אבי היקר שזכינו בו", כך ספד אמש (ראשון) הרב יוסף בסר לבנו אברהם חיים ז"ל, בן ה-10, שנהרג בתאונה מחרידה לאחר שנפגע מאוטובוס ברחוב חפץ חיים במודיעין עילית, הספד רווי אמונה בהשם ושבחים לילד הקטן ז"ל, הספד שטלטל את המלווים שגעו בבכיה.

"כיכר השבת" מגיש את ההספד המלא והמרגש של האב:

"רציתי לומר כמה מילים על אבי היהלום, על אבי היקר, שזכינו בו למעלה מעשר שנים, כל דבר עשה עם יראת שמים, גם כילד קטן שמר לעשות כמו שצריך.

"היינו צריכים לשים מזוזה במרפסת, אבי בא ואמר: 'תשימו את זה קצת יותר נמוך, שאני יוכל לתת נשיקה'. ילד בגיל 10, לא אכפת לו שהמזוזה תהיה יותר יפה, אלא אכפת לו שהיא תהיה יותר נמוכה שיוכל להגיע לזה לתת נשיקה למזוזה.

"לא פעם אמר לי: 'אבא, אתה צריך כבר להזמין לי תפילין לבר מצווה, ילד בגיל 10 זה מה שהוא חושב, לא על האולם איפה שתהיה בר המצווה, אלא על התפילין שצריך להזמין כבר.

אברהם חיים ז"ל

"כל לילה היה הולך לישון, היה לוקח ברכון של קריאת שמע, והיה בכוונה אומר קריאת שמע על המיטה, אנשים מבוגרים לא אומרים ככה כמו שהוא היה אומר. היה לו מידות טובות, היה מקבל ממתק, והיה שואל: 'אמא, שמואל קיבל כבר?', תקח לעצמך! לא לא, קודם הוא בודק אם כולם קיבלו.

"היום קניתי לו שוקולד כי אתמול הייתי באסיפת הורים והרבי שלו אמר עליו דברים טובים ברוך השם, גם עליו וגם על אחיו, אז הוא לא לקח את זה לחיידר, ששום ילד לא יקנא. כל דבר שהיו מביאים לו היה אומר תודה רבה, אפילו דברים שכל אחד חושב שבכלל לא צריך לומר תודה רבה, מביאים לו שמיכה כרית אומר תודה רבה.

"מירי היתה האחרונה לקחת אותו לחיידר, ואז הוא אמר למירי: 'תחזרי הביתה, יש לך מחר מבחן', חשב רק על אחרים, שרק לאחרים יהיה טוב.

"היה מכבד הורים בצורה לא רגילה, כשהיה מאחר אפילו בשלוש דקות היה מתקשר לאשתי: 'אמא, האוטובוס איחר', מבקש ממישהו פאלפון ומודיע. לכן גם פחדנו היום שאיחר 20 דקות, והבנו שקרה לו משהו, וראינו שבאמת קרה לו משהו חמור.

מסע הלוויה, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"רואים איך הקדוש ברוך מסובב את העניינים. נכון, נגרם לנו צער גדול כזה, אבל כל יום ראשון אני הייתי מלווה אותו הביתה, היום הגעתי הביתה מהכולל בשעה 18:15, שאלתי: 'מה קורה עם אבי?', אשתי התקשרה לברר, אמרו לה שיצא כבר לפני 20 דקות. זה גרם לנו לחשוב שקרה לו משהו.

"היה כאן חסד השם כי תמיד אני לוקח אותו מהחיידר והפעם לא לקחתי אותו, והרי נגזר עליו משמים שהוא צריך למות, אם חס ושלום אני הייתי לוקח אותו היה לי הרבה הרבה רגשי אשמה שאולי לא נזהרתי מספיק וחס ושלום לראות אותו איך שהוא מת זה היה נורא נוראות.

"רציתי לבקש סליחה מאבי בשם כל המשפחה, הקרובים והרחוקים, אם חס ושלום לא התנהגנו אליו בכבוד מספיק, לא התייחסנו אליו מספיק יפה, אנחנו מודים שהקב"ה נתן לנו עוד ילדים יקרים, מתפללים שהקב"ה יתן לי כוח, לי ולאשתי היקרה ולכל הילדים, כח להתחזק מהאסון הנורא ושמעכשיו יהיה לנו רק רק רק טוב בעזרת השם".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', המשטרה פתחה בחקירה על נסיבות המוות, הנהג נעצר ונחקר - ורישיונו נשלל, כאשר עדיין לא ברור, האם אבי הקטן החליק במעבר החצייה ואז האוטובוס עלה עליו ודרס אותו, או שהנהג לא הבחין בו כשהוא חצה את הכביש במעבר החצייה.

אבי ז"ל, למד בתלמוד תורה "נתיבות התורה" של הרב יוסף נח טולנפלד, שאף הספידו בבכי קורע לב.

הוא נולד למשפחה חשובה ומיוחסת במודיעין עילית, אביו ר' יוסף, נחשב לאחד המלמדים הכי טובים בחיידר 'פרי התורה', בברכפלד.

בפטירתו, הותיר אחריו זוג הורים ושישה אחים ואחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר