"לקבל לגיטימציה"

אחרי הביקורת: רפי פרץ מקדים את הפריימריז לראשות הבית היהודי

"הליך סגירת הרשימות היה אחד מהרגעים העכורים של הפוליטיקה הציונית דתית", ציין שר החינוך הרב רפי פרץ בהודעתו על הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari / Flash90)

אחרי שספג ביקורת קשה באשר להתנהלותו הפוליטית, שר החינוך רפי פרץ הודיע היום (שני) כי הוא מקדים את הבחירות לראשות הבית היהודי.

במכתב לחברי המרכז שנשלח על ידי השר פרץ נכתב, "מאז כניסתי לתפקיד ידעתי תמיד כי אצטרך לקבל לגיטימציה נוספת מהציבור. בצר לנו, מדינת ישראל הלכה למערכת בחירות אחרי מערכת בחירות ללא חלון זמן בו ניתן היה לקיים בחירות פנימיות".

"אני שב ומודה לחברי המועצה הציבורית של הבית היהודי ולמרכז המפלגה שנתנו בי את אמונם ואישרו מחדש את בחירתי ליו"ר הרשימה. בשנה האחרונה פגשתי רבים וטובים מכם, האזנתי בקשב רב לצרכים ולרצונות של כולכם, ואין בליבי ספק כי על מנת לשמור על מפלגה חיה, נושמת, תוססת המקבלת את אמון הציבור – *אנו מחויבים לקיים הליך דמוקרטי של בחירות מקדימות".

בהתייחסות לנעשה בעת סגירת הרשימות כתב פרץ, "אנו מסיימים שבוע סוער במערכת הפוליטית ובפרט בציונות הדתית. הליך סגירת הרשימות היה אחד מהרגעים העכורים של הפוליטיקה הציונית דתית. נדרשתי לקבל החלטה קשה ולא פופולרית בניגוד להבטחה שלי ובניגוד גמור ליושרה הפנימית שמלווה אותי לאורך כל חיי".

עיתונאי המגזר הד"לי בראיון

"לא אפרט שוב את מסכת הלחצים שהופעלו עלי מכלל הגורמים הרבניים בציונות הדתית ובפוליטיקה הישראלית. בסופו של דבר היו בפני שתי אפשרויות, ששתיהן גובות מחיר גדול וכבד. מנהיגות צריכה לקבל החלטות קשות גם אם בצידן מחיר אישי כבד. אומר זאת בצורה ברורה: למען עם ישראל וארץ ישראל קיבלתי את ההחלטה למרות שהיה לי ברור המחיר הציבורי שאשלם".

בסיום הודעת המפלגה, תוך התעלמות מיו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט נכתב כי "לטובת אחדות הציונות הדתית השר פרץ קורא לח"כ איילת שקד ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף גם כן למהלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר