רק תבחרו: כל מה שאתם צריכים לדעת בריצוף הבית

בונים בית חדש? משפצים? מסגננים? זה לא באמת משנה. אחד האלמנטים המרכזיים בתהליך של חידוש הוא הריצוף ובימינו, ישנן הרבה אפשרויות שעלולות לבלבל. אז הנה האופציות והאינפורמציה הנחוצה לכם בנושא (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בין אם אתם בונים בית חדש לגמרי, מהניילונים, משפצים אחד קיים או רק מסגננים בנגיעות קטנות, אחד האלמנטים המרכזיים בתהליך של חידוש הוא, איך לא, הריצוף. איכשהו, הדבר שעליו אנו דורכים כל היום הוא דווקא זה שחשוב לנו ביותר. לשמחתנו, בשונה מימים עברו שבהם הוצרכנו לבחור בין שיש לקרמיקה, בימינו אנו ישנן אפשרויות שונות ומשונות לריצוף הקרקע. הנה כל האופציות, כל המידע וכל המחירים:

פרקט

קיימים בשוק שני זנים של פרקטים: פרקט עץ טבעי ופרקט למינציה, סינתטי. היתרון הבולט בפרקטים הוא שניתן להתקינם על רצפה קיימת - חסכון בזמן, עבודה וכסף. הפרקט מעניק תחושה כפרית, חמימה וחדשנית לחלל. המגרעה היחידה של ריצוף הפרקט היא עמידותו הנמוכה לחומרים כימיים ולסדקים ומחירו שאינו נמוך - יכול להגיע למאות שקלים למ"ר.

קרמיקה

אריחי הקרמיקה הם הזן הקלאסי והמצוי ביותר של ריצוף, במיוחד בבתים חרדיים ובעיקר בחללים סגורים. קרמיקה היא חומר המיוצר באופן לא טבעי, אלא תעשייתי ומגיעה בגוונים, דוגמאות וגדלים שונים. עלות הקרמיקה נמוכה יחסית ויכולה להתחיל ב-20 ש"ח (!) למרצפת.

שיש

השיש הוא חומר יוקרתי ומרשים שקיים כבר אלפי שנים. אנשים נוטים לחשוב שהשיש הוא חומר עמיד, אך חשוב לזכור כי לשיש טבעי יש רגישות לכימיקלים. הוא משמש לריצוף פנים ולריצוף חוץ כאחד ומחירו מתחיל ב-150 ש"ח למרצפת.

גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הוא מעין קרמיקה מתקדמת. בשונה מקרמיקה סטנדרטית, ריצוף גרניט הפורצלן עמיד בפני כימיקלים וסדקים ומגיע בגרסת מט, נטולת ברק.

אבן טבעית

מקורן של אבנים טבעיות המשמשות לריצוף הוא במחצבות מקומיות ובכאלו הממוקמות מעבר לים. הן מגיעות בגדלים וצבעים מגוונים ומחירן תלוי בגורמים משתנים. אבן טבעית מתאימה הן לריצוף פנים והן לריצוף חוץ.

רצפת בטון מוחלק

מרצפות בטון עוברות החלקה ונוספות להן צבעים בתהליך עיבודן. ריצוף בטון מוחלק משתלם במיוחד לשטחים גדולים ודורש זמן עבודה קצר. אפשרויות העיצוב בבטון מוחלק הן עצומות וניתן לשלב ב, שיש, אבני פסיפס ועוד. מחירו של בטון מוחלק אינו זול לשימוש ביתי ועומד על כ-200 ₪ למ"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר