טור אישי

עסקנים גירשו את עם ישראל ממירון // הרב ישראל גליס

האבסורד של מירון השנה הוא שקומץ עסקנים החליטו לגרש את עם ישראל ממירון עם תירוץ של 'ונשמרתם לנפשותיכם מאד'. הרב ישראל גליס זועם על סגירת הר מירון (מאמרים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הדלקה, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ית המשפט + ליצמן + דרעי החליטו שציונו של רשב"י יהיה שומם, ותראו את ההדלקות על ידי המכשירים השונים, בשידור חי.

האבסורד של מירון השנה הוא שקומץ עסקנים החליטו לגרש את עם ישראל ממירון עם תירוץ של 'ונשמרתם לנפשותיכם מאד'. למי אין בעיה עם ה'ונשמרתם'? לאותם עסקנים שקבעו מי עולה ומי נשאר בבית, הם החליטו שהם השליחים של עם ישראל.

חד משמעי, אף אחד לא מינה אתכם להיות שליחים.

ממלכת השנור הכפילה את השנור, בלי קשר יהיו או לא יהיו במירון, העסקנים הזוטרים החליטו שהר מירון ייסגר אחרי חצות, אחרי ההדלקה הפוליטית של הסרוגים, אז מה זה כל הפרסומים שיצקו במקום שמן כל יום ל"ג בעומר?

יש למישהו הסבר למה יהודי שנדר להגיע למירון עם ילד החאלקה "שמעון" שנולד אחרי הרבה שנים של עקרות לא יוכל להגיע אבל לחברי כנסת ושרים יש את הזכות להגיע למירון?

גם תושבי מירון שגרים במקום כל השנה נאסר עליהם לעלות לציון, גם ההחלטה שרק גוף הצלה אחד יהיה במירון היא החלטה פוליטית של שר נכשל...

בכלל, כל העסקנים הזוטרים לקחו את הר מירון ויום ההילולא של רשב"י רק לעניין ההדלקה וזה לא מהיום.

רגע, שכחו שמאות אלפי יהודים עולים למירון להתפלל, לבקש, להודות, ללמוד זוהר וגם לסיים אותו באותו יום.

גם בעניין ההדלקה זכורני בילדותי שההדלקה הייתה החלק המשני בעליה למירון, ועל גג הציון הדליקו הדלקה לא רק חסידי בויאן אלא גם חסידות קרלין, זוועהיל, ברסלב ועוד, מרכז השמחה היה החאלקה.

למירון באו שבוע לפני ל"ג בעומר, ישבו ולמדו זוהר, ובכל יום סיימו ספר תהילים. היו בודדים שעלו לגג הציון והדליקו את ההדלקה ובכל שנה מכרו את ההדלקה, היו שני עמודי הדלקה, ובאחד מהם היה מדליק שליח של הסבא מרוזין, אבל זה לא היה העיקר במירון!

אלו שעוסקים כיום בשליטה בהר מירון אין להם מושג כלום בחשיבות של העלייה לציונו של רשב"י במירון.

עם קצת מחשבה יצירתית היו מוצאים פתרונות זהב כדי שאיש לא יצטער שהוא לא יכול לעלות למירון.

החוצפה שלהם שסגרו את ההר לכמה ימים ואם מישהו חשב לא להפריע להם ולבוא מספר ימים אחרי ל"ג בעומר לקחו ממנו את הזכות.

אבל... לפי עדות של אדמו"רים אמיתיים ומקובלים, רשב"י השנה מגיע הביתה לכל יהודי החפץ בכך ללמוד זוהר, להדליק נר, לרקוד, לשמוח ולהתפלל שבשנה הבאה יסולקו העסקנים הזוטרים מעל במת מירון.

ולעצם העניין, בלי להיכנס לכל המחקר על חזקת ההדלקה, זה יפורסם בהזדמנות אחרת.

בספר קורות העיתים להרב מנחם מנדל מקמניץ [שנפטר בי"ג באייר תרל"ג שחי 22 שנה אחרי הסבא קדישא מרוזין] כתוב: בל"ג בעומר מתקבצים הרבה יהודים מהרבה עיירות לצפת ומשם נוסעים לכפר מירון אל חצר שעל קבר רשב"י כי בתוך אותו חצר יש שם בית הכנסת וספר תורה ומנורה גדולה ויש בה מאה לאמפין [פתילות] ואז מדליקים אותם כולם, גם יש עוד עמוד של שיש עומד בתוך החצר ועל ראשו בית קיבול גדול ובערב שהוא היארצייט הנקרא הילולא דרשב"י מכריזים מי ירצה לקנות מצווה הדלקה של העמוד ויש נותנים אלף טאלר או יותר והקונה פושט ממנו שאהל [מטפחת גדולה ] טוב וגדול ומניח בתוך בית הקיבול ומדליקו שם והכל לכבוד רשב"י מתפללים מעריב ולומדים שם כל הלילה האידרא קדישא ובבוקר מתפללים ואחר כך אומרים מזמורים ומרקדים במחול לכבוד רשב"י".

עד כאן מה שכותב הרב מנחם מנדל מקמניץ, ומה שכולם מראים את המכתב של המכירה בשנת תרצ"ה זו מכירה לאותה שנה וכל שנה היו מוכרים למרבה במחיר. המחקר השלם יפורסם בקרוב.

אם העסקנים ספרו לכם שיהיו 3 הדלקות ולאחר מכן ההר ייסגר, כדאי שתשימו לב להודעות אחרות שיוצאות מבית רבנים ומאתרים שונים או רבנים אחרים שיהיו במקום עד יום שלישי מוצאי ל"ג בעומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר