מניסיון אישי

אם את בהריון עם תאומים, יש כמה דברים שכדאי לך לדעת

הריון עם תאומים אף פעם לא קל. למה? ובכן, יצירת אדם אחד קשה מספיק לגוף, קל וחומר כשמדובר בשניים. עם זאת, אל תדאגי, אפרט את הדברים החשובים שמומלץ לדעת בהריון כפול (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כאמא לתאומים אני יכולה לומר לך: זו הייתה אחת החוויות המאתגרות והנפלאות ביותר בחיי ורכבת ההרים הזו מתחילה ברגע שאת ובעלך מבינים שאין פעימות של לב אחד, אלא של שניים. פגשתי נשים שעברו הריונות "קלים", אך מעולם לא פגשתי אישה שעברה הריון עם תאומים שהיה קל. למה? ובכן, זה די ברור. יצירת אדם אחד קשה מספיק לגוף, קל וחומר כשמדובר בשניים. עם זאת, אל תדאגי, אפרט את כל מה שאת צריכה לדעת כשאת בהריון כפול, כי עברתי את זה בעצמי.

1. יתכן שבחילות הבוקר שלך יהיו חמורות יותר

על פי המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים ("ACOG"), בחילות הבוקר עשויות להיות קשות יותר מאשר בהריון עם עובר יחיד. ואם את כמוני, השליש הראשון יתמלא בבחילות, הקאות, עייפות קיצונית ובשלושה חודשים של שקר לקולגות שאת סובלת מוירוס בבטן.

2. העלייה במשקל חשובה ביותר

עלייה במשקל הכרחית לתמיכה בתינוקות שלך, ולפי נתוני "Mayo Clinic", ההמלצה היא בדרך כלל לעלות 16-24 קילוגרמים, תלוי במשקל של לפני ההיריון. נכנסתי לפגישה עם הרופא שלי בשבוע ה-12 וגיליתי שירדתי 3.5 קילו (בעקבות בחילות בוקר קיצוניות, כאמור). כדי לעקוב אחר המשקל שלי, הוא המליץ ​​לי לפנות לתזונאית כדי לוודא שמצבי תקין.

3. את תלמדי במהרה לא להילחץ מצמד המילים 'בסיכון גבוה'

כאילו שאת לא חוששת מספיק מאז שראית את שתי פעימות הלב האלה, הרופא שלך ככל הנראה ישב איתך ויעבור על כל הסיכונים שכרוכים בהריון עם תאומים. כל הריון עם יותר מעובר אחד נחשב לאחד "בסיכון גבוה". זה לא אומר שתצטרכי לחוות בפועל את הסיכונים האלה, אך הסבירות גבוהה יותר.

4. היכוני ללידה מוקדמת

היתכנות לידה מוקדמת היא הגיונית מאד. לפי "ACOG": "יותר ממחצית מכל התאומים נולדים לפני הזמן. שלישיות ועוד נולדות כמעט תמיד לפני הזמן". אז היו ערוכים לבלות פרק זמן בפגייה.

5. כנראה שתחלי יותר

היריון בסיכון גבוה משפיע על הבריאות שלך. על פי המרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר זה כולל: לחץ דם גבוה, סוכרת הריון, אנמיה, דימום לאחר לידה ועוד. הכל נשמע מאד מאד מפחיד. אך הטיפול הנוסף והפגישות התכופות נועדו לפקוח עין על הדברים האלה כדי שיהיה ניתן לפתור אותם בהקדם.

6. השלישי השלישי מרגש בטירוף

הגעת עד כה, כנראה שאת כבר לא חולה ותשושה כל כך ותוכלי ליהנות סוף סוף מהציפייה להגעת הילדים שלך.

7. הגוף שלך יהיה... מוזר

הקרסוליים שלך עשויים להתנפח והידיים שלך עשויות להירדם. על פי "WebMD", "[עד] 35 אחוז מהנשים סובלות מכאבים או חולשות במפרק כף היד במהלך ההיריון, בדרך כלל בשליש השלישי. עצירת נוזלים במהלך ההיריון מפעילה לחץ רב יותר על מנהרת שורש כף היד, העוברת ממפרק כף היד לקרקעית כף היד". הפתרון, אם תהית, הוא עטיית כפפה מיוחדת שמקלה על הכאבים.

8. הנקה עלולה ללכת בקלות עם תינוק אחד ועם השני לא

בתי קלטה את העניין מהר מאד, אבל בני לא ממש. הוא לא תפס את העניין והעדיף לאכול מבקבוקים. היתה לנו יועצת הנקה מדהימה (אגב, ברוב בתי החולים יש מומחיות להנקה) והיא עזרה לנו, אך בסוף איכשהו הייתי צריכה לגמול אותו כי זה נהיה קשה מדי. נוסף על כישורי ההורות האחרים שהייתי צריכה ללמוד, הנקה מבחינתי הייתה מלחיצה להפליא.

9. אל תשפטי את עצמך יותר מדי

אם ההנקה עובדת לך, זה נפלא. לי זה לא הסתדר בצורה קסומה כמו שקיוויתי. אחרי חמישה חודשים של שאיבה והאכלה מבקבוקים, ויתרתי והייתי מאושרת בטירוף. במבט לאחור, אם הייתי עושה זאת שוב, הייתי נותנת 100 אחוז פורמולה לתאומים שלי. לא רק בגלל שאני מאמינה שתחליפי חלב בימינו הם מדהימים, אלא בגלל שהייתי חוסכת לעצמי כל כך הרבה דמעות.

10. הסיכון לדיכאון גבוה יותר

על פי נתוני "NPR", "מחקר משנת 2009, שפורסם בכתב העת 'Pediatrics', מצא כי אמהות חדשות לתאומים היו בסבירות גבוהה יותר ב-43 אחוזים לסבול מדיכאון לאחר לידה מאשר אמהות ליחידים". אמנם אינך יכולה לשלוט על העתיד, אך את יכולה לנסות להתכונן לאתגרים נפשיים. חפשי מטפלת לפני שאת יולדת כדי שתוכלי לפנות אליה במצבי משבר במקרה הצורך ולנהל דיאלוג פתוח עם הרופא שלך, כך שיוכלו לעזור לך, בתורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר