הפוך על הפּוך: השיטה המפתיעה שעוזרת להירדם בלילה

מסתבר שהסוד להשגת תנומה הגונה טמון בעצם בפסיכולוגיה הפוכה. הוא נקרא "כוונה פרדוקסלית" ולדברי הפסיכולוג ארש אממזדה, כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להירדם, הוא לנסות להישאר ערים (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחלומות המופרכים ביותר שלנו, לא האמנו שנגיד את זה: המפתח לשינה ערבה הוא לא לספור כבשים. כן כן, מסתבר שזה טריק שעשוי לחסל את נדודי השינה שלכם, אחת ולתמיד. הסוד להשגת תנומה הגונה טמון בעצם בפסיכולוגיה הפוכה. הוא נקרא "כוונה פרדוקסלית" ולדברי הפסיכולוג ארש אממזדה, כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להירדם, הוא לנסות כמה שיותר להישאר ערים.

אז איך שיטת הכוונה הפרדוקסלית עובדת?

"הדרך שבה היא עובדת היא שבמקום לנסות להכריח את עצמכם להירדם ('אני יכול לישון לפחות חמש-שש שעות... אם אני נרדם עכשיו, אני יכול לישון לפחות ארבע שעות'), נסו להישאר ערים כל עוד אתם יכולים", כותב אממזדה ב"פסיכולוגיה היום". "הכוונה הפרדוקסלית אינה מתנגדת לכוונה החרדה (לנסות להכריח את עצמכם לישון), אלא מניעה אותה לכיוון ההפוך (לכפות על עצמכם להישאר ערים)".

ספקנים? נסו להיזכר בימים שהתאמצתם בטירוף להישאר ערניים עד שעה מאוחרת בלילה כדי ללמוד למבחן או לסיים פרויקט גדול בעבודה, או איך הרגשתם כשניסיתם לשמור על עיניים פקוחות במהלך שיחה מאוחרת בלילה עם בן הזוג שלכם. זה בטח הרגיש כאילו השינה נסגרת עליכם כמו דלת והייתם חסרי אונים מכדי להילחם בה. "אילצתם את עצמכם להישאר ערים", כותב אממזדה, "אך בסופו של דבר אפשרת לשינה לקרות".

אז בפעם הבאה שהמחשבות שלכם ינדדו למחוזות רחוקים בחצות הליל ויטרדו את מנוחתכם, אל תשתיקו אותן במטרה להירדם. במקום זאת, שכבו במיטה עם כוונה עזה להישאר ערים. "אבל תתכוונו לזה", אומר אממזדה. "אתם לא יכולים לזייף את זה, הגוף שלכם ידע. ואז, אם או כאשר אתם באמת מרגישים שהשינה מתקרבת, אפשרו לעצמכם להירדם".

לילה טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר