טור מעצים

איך מתמודדים עם הקשיים? // חיה שרה גולדשמידט

חיה שרה גולדשמידט, תלמידת כיתה ז', מרותקת לכסא גלגלים ומתמודדת עם שיתוק מוחין • בטור מיוחד ומעצים, שכתבה בעיניה, היא מסבירה איך עלינו להתמודד עם הקשיים (בריאות)

חיה שרה גולדשמידט | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שלום לכם, אז איך מתמודדים עם הקשיים?

קושי עוזר מאוד מאוד בחיים, מתוך הקשיים אנחנו נבנים. לכל אחד ואחת מאיתנו יש איזה קושי בחיים... כאשר יש קושי אסור לאבד שליטה. אדם שכבר איבד שליטה, הוא מסוכן. למה? הוא כועס, וכשהוא כועס הוא יכול לעשות משהו שהוא רוצה אבל אסור בתורה, הוא יכול לעבור עברות הכי חמורות בתורה.

אני מבקשת ממכם, אל תגיעו לחוסר שליטה, זה נורא!

איך אדם יכול להגיע למצב שלא יאבד שליטה? א. לדון לכף זכות; ב. לדעת שהכל משמיים, ומה שהשם עושה הכל לטובה; ג. סייג לחכמה שתיקה, אם בא לך להוציא איזו מילה שהיא לא טובה, אל תגיד, תשתוק!!!

רק שתדעו, אדם כועס הוא מתנהג לא נורמלי, הוא יכול להגיד דברים שלא במקום, גם אנשים גדולים שכועסים הם יכולים להגיד דברים שלא במקום.

משל לאדם שהלך ברחוב ונפל עליו מקל, האם יכעס או ירביץ למקל?! אין סיכוי שיעשה זאת. והנמשל הוא: אדם כועס כי הרביצו לו, כי הכעיסו אותו, כי לקחו את המקום שלו.

המסקנא: אם אדם ידע שזה לא האנשים אלא השם, והשם עושה רק טוב אפילו שאנחנו לא רואים את הטוב, זה יעזור לנו לא לכעוס ויעזור לנו לקבל את הקושי בצורה רגועה, טובה יותר.

דבר נוסף, כאשר אדם עצבני, כועס, הוא מדבר כל מיני דיבורים לא טובים, לדוגמא קללות, או חס וחלילה אומר: "אני יכול למות מפחד", "אני עומד להשתגע ח"ו", "שקורונה תדבק בך" - אסור לדבר ככה!!! כדי שח"ו זה לא יהיה באמת, כתוב: "ברית כרותה לשפתיים", מה שאדם אומר יכול חלילה להתקיים.

אדם שהוא בעל גאווה, אינו מוכן להוריד את הראש ולבקש סליחה מהשני ולמה? כיון שחושב שהוא יותר חשוב מהשני, כולם צריכים לבקש סליחה ממנו... אולי הוא יותר חשוב ממך?! אולי הוא יותר מבין ממך?! לכן, כדאי לכם לבקש סליחה מהשני, אפילו שהוא לא צודק בכלל.

אם השם מוכן למחוק את השם שלו בשביל שלום, כמובן שאנחנו יכולים לבקש סליחה אחד מהשני.

הקושי זה עניין של זמן ולא כל החיים. בחיים, הקושי וההתמודדות הם כמו גלי הים, הגלים מגיעים גל אחר גל, פעם הגל גבוה מאוד ופעם הגל נמוך.

החיים שלנו הם מגוונים, נראים לנו פעם יותר טוב ופעם פחות טוב, אבל יהודים מאמינים, השם עושה לנו רק טוב בחיים, נתמקד רק על הטוב!

אני מאחלת לכולנו שנצליח לראות ולמצוא את היופי מתוך הקושי ושנזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.

חיה שרה גולדשמידט

  • נ.ב אני בכיסא גלגלים עם שיתוק מוחין Quteplegia. P.C בארבע גפיים שכלית, קוגנטיבית תקינה, לומדת בכיתה רגילה עם סייעת צמודה בכיתה ז' בית יעקב "אהלי ספר" במודיעין עלית, מכתב זה כתבתי עם העיניים במחשב מיקוד מבט.
    זה המייל שלי: chayasara1538@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר