5 מיתוסים על הריון שצריך להפריך (או לאשר)

לכל אחת יש מה להגיד לך כשאת בהריון, גם לנשים זרות וזה לא נחמד. אז במקום להיכנס לתסכול וייאוש ולטבוע בים המידע שמקיף אותך, הנה אינפורמציה אמיתית ומהימנה שתעשה לך קצת סדר (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשאתן בהריון, לכל אחת יש מה להגיד, גם לנשים זרות. "את נראית נהדר!", "את נראית עייפה!", "זה בטח בת!", "את הולכת ללדת היום!", "את בחודש שביעי, נכון? לא? רק חמישי? וואו, חשבתי יותר", "קלוריות בהריון לא נחשבות. תאכלי מה שבא לך. תרדי הכל אחרי". אמהות מצפות שמעו את כל זה ועוד ועוד וזה לא נחמד, אז במקום להיכנס לתסכול וייאוש ולטבוע בים המידע שמקיף אתכן, הנה אינפורמציה אמיתית ומהימן שיעשה לכן קצת סדר:

המיתוס: אסור לשתות קפה בהריון

חדשות טובות למכורות להפוך: אתן יכולות בהחלט לשתות כוס עד שתיים של 230 מ"ל (או כמה כוסות תה) ביום ובכל זאת לעמוד בתקן של עד 200 מיליגרם שהציע הארגון "מארץ' אוף דיימס" ששם לו למטרה להילחם למען בריאות אימהות ותינוקות. המדע אינו יודע בוודאות אם כמויות גדולות יותר של קפאין מזיקות לעובר, לכן עדיף שלא להגזים.

המיתוס: צרבות מנבאות שיהיה לכן תינוק מלא שיער

זה נשמע מגוחך, נכון? אולם בשנת 2007, חוקרים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס עשו מחקר שהראה כי רמות גבוהות של אסטרוגן והורמונים אחרים - שיכולים גם לגרום לצרבת - יכולים לתרום לצמיחת שיער בעובר.

המיתוס: עור גרוע אומר שאתן מצפות לבת

בנות גונבות את היופי של האמהות שלהן, נכון? ובכן, טעות. גופכן מייצר יותר פרוגסטרון כשאתן בהריון וזה גורם לנשים רבות לסבול מפצעים, בין אם הן סוחבות ילד ובין אם ילדה.

המיתוס: אתן בנות 35, זה כבר לא יקרה לכן

נשים פוריות בשלהי שנות השלושים לחייהן כמעט כמו בשלהי שנות ה-20 לחייהן, על פי מספר מחקרים שהובאו במאמר שפורסם ב"אטלנטיק". הפוריות יורדת בעיקר לאחר גיל 40, אך גם אז, נשים רבות עדיין נפקדות.

המיתוס: אתן אוכלות בשביל שניים

למרבה הצער, נשים בהריון אמורות לצרוך רק כ-300 קלוריות נוספות ביום בשליש השני והשלישי שלהן - וכדאי שהן יגיעו ממזונות מזינים. אבל נו באמת, אתן בהריון. אם אתן משתוקק לממתק קוקוס ורוד, אל תמנעו זאת מעצמכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר