אחרי ה'הגבלות'

"הדברים היחידים שנעשו - סגרים והסבר על שימוש בטישו"

שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת נפתלי בנט, הגיע ממקום מושבו באופוזיציה ל"אולפן כיכר" - ובראיון נרחב מביע את זעמו על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, כולל היחס הגרוע לחרדים. צפו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם שר הביטחון לשעבר (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה ושר הביטחון לשעבר, לא בורר יותר מדי במילים הקשות אותן הוא מטיח בממשלת ישראל, בראיון ל'כיכר השבת', בכל הקשור לטיפולה הלקוי לדבריו במשבר הקורונה - גם לאחר ההגבלות החדשות שהוטלו היום (שני) על הציבור.

היית במשרד הביטחון, וראית את המלחמה בנגיף הקורונה; מה הציון שלך לממשלה בניהול המשבר?

"יש פער עצום בין הגל הראשון, ששם נתנו פייט, לבין הגל השני שבו הממשלה לא מתעניינת ולא עושה כלום מלבד להטיל סגרים. אני הובלתי את הנושא בגל הראשון והקמתי 30 מלוניות קורונה, טיפלתי בערים בני ברק, ביתר עילית ודיר אל אסאד, והבאנו ציוד מכל העולם. מה שקורה עכשיו, זה רק סגרים - ללא הכשרת צוותים לטיפול בקורונה".

כשאתה מסתכל על מה שקורה, האם אתה חושב שישראל מאבדת את השליטה בנגיף הקורונה?

"חד משמעית כן. ממשלת ישראל איבדה את השליטה. יש לנו מאות דליקות קורונה ברחבי הארץ, שאין לנו שליטה עליהן, ובמקביל יש לנו מגיפה כלכלית רעה ומיליון ישראלים שמתקשים מאוד בנושא הזה, והממשלה לא מתפקדת".

גם בציבור הכללי ישנם רבים שמאבדים אמון ברשויות, כפי שקורה בציבור החרדי?

"לצערי זה נכון, והדבר נובע מכך שלא מדברים לציבור בגובה העיניים. הדבר היחיד שעושים כאן, זה מסיבת עיתונאים כדי להסביר לישראלים איך משתמשים בטישו. אני הכנתי תוכנית מפורטת כיצד לפעול בנושא, ולצערי לא התייחסו לתוכנית שלי".

האם צריך להגביל את פעילותם של בתי הכנסת?

"אני חושב שצריך לפעול בשיטת הפינצטה ולהוציא את החולים מבתי הכנסת, כששאר האנשים יכולים להמשיך כרגיל. ומקום זה לא עשו כלום, ועכשיו רוצים לחזור חזרה לסגר על בתי הכנסת, במקום להטיל הנחיות מרסנות, בצורה שהכי פחות תפגע באנשים".

"נוצר כאן דימוי כאילו החרדים אשמים בנושא הזה, בזמן שבמשרד הבריאות דורשים מבחור חרדי להישאר בבית ולהדביק את המשפחה שלו, את בית הכנסת ואת המכולת בשכונה", זועם בנט, "ואני חייב לומר שביקרתי בימים האחרונים בבני ברק ובביתר עילית, בצורה שקטה, והציבור מקפיד מאוד על הכללים ועל ההנחיות - לפעמים הרבה יותר מהציבור הכללי".

בתפקידך כשר הביטחון היו אנשים שניסו להפיל את הכול על החרדים?

"לא. אני פעלתי יחד עם כלל הגורמים לטובת הציבור, והבאתי את 'הצנחנים' לבני ברק בערבות הדדית. אני חושב שצריך להפסיק עם הכותרות על החרדים. אהיה הראשון להגן עליהם, משום שמי שעכשיו לא פועל זה ממשלת ישראל".

יש סרט שבו נפתלי בנט נכנס לממשלה?

"ממש לא. יש לנו ממשלה מנותקת ומנופחת, שעוסקת רק בעצמה. כולם רבים עם כולם, ושוכחים שיש כאן ציבור שרוצה לצאת לעבוד".

אתה מאוכזב מהמפלגות החרדיות, שלא עשו ככל יכולתן כדי שתהיו חלק מהקואליציה?

"ברור. הם דיברו, אבל לא באמת פעלו בנושא, כי הם הסתכלו על האינטרסים שלהם. אני לא מאשים אף אחד, אבל חשוב שידעו שאין יותר גוש".

האם תתמוך ב"חוק הגיוס", כפי שיגיע להצבעה לאחר השינויים שיבוצעו?

"לא יודע. אני צריך ללמוד את פרטי החוק, אבל אני חושב שצריך לפתור את הנושא בהידברות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר