בצל העלייה בתחלואה

חילוקי הדעות ב'קבינט הקורונה': 'הדרישות שלכם מוגזמות'

קבינט הקורונה ננעל אחרי שעתיים של דיון - מבלי שכל השרים השמיעו את דעתם, וזאת לאחר חילוקי דעות קשים בין השרים לשר הבריאות • מנכ"ל המשרד הזהיר מאיבוד שליטה ומאות מתים (אקטואליה)

רה"מ נתניהו, אמש (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר שקבינט הקורונה התפזר אמש (ראשון) ללא קבלת החלטות וזאת בתום שעתיים של דיון במהלכו התעוררו חילוקי דעות קשים, היום יכונס שוב הקבינט, בניסיון להגיע להסכמות.

בנתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה להשיג את תמיכתם של שרים מהליכוד עבור המלצות משרד הבריאות, זאת למרות האזהרות של הגורמים המקצועיים במשרד כי אם לא יינקטו צעדים דרסטין - מאות ישראלים ימותו.

אמש, פירט שר הבריאות יולי אדלשטיין את הצעדים שלדעתו יש לנקוט, בהם: הגבלת התקהלויות ל-20 איש, הגבלת מספר המשתתפים באירועים ל-50 איש, תפילות במרחב הפתוח בלבד עם לא יותר מ-19 מתפללים, פתיח קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול ומופעי תרבות עם 250 משתתפים בלבד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

במהלך ישיבת הקבינט, הזהיר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי כי ללא שינקטו צעדים דרסטיים - "נאבד שליטה על המגיפה" ולדבריו מאות ישראלים ימותו.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי שר הואצר ישראל כץ היה ראש המתנגדים והתבטא נגד צמצום מספר המשתתפים באירועים ואמר כי "הפתרון הוא בהגברת האכיפה על עסקים ואנשים שיפרו הנחיות ולא בהחלטות על צמצום וסגירה רוחבית". כץ גם התנגד להפעלת קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הישיבה כי "אין צורך בצעדים נוספים. צריך ללמוד לחיות עם הקורונה, הדרישות שלכם מוגזמות".

ב'חדשות 12' דווח כי שר החינוך יואב גלנט אמר כי הוא עושה שירות למדינה בכך שמאפשר "למיליון ילדים להיות תחת השגחה ואחריות בזמן שההורים הולכים לעבוד".

נתניהו בישיבת הממשלה, אמש (צילום: לע"מ)

שר המדע יזהר ישי אמר בדיון למשרד הבריאות כי להגיד שאם לא נעשה כלום אתם צופים מאות מתים - "זה לא ניתוח מעמיק", כלשונו, ואמר כי הוא מצפה שיגידו כמה מתים יהיו בעוד שלושה שבועות. "כמו שבמלחמה אתה מוכן לספוג כך וכך מתים, גם בקורונה אנחנו מוכנים לשלם מחיר מסוים כי חייבים לשמור על המשק", הוסיף השר ישי.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר בדיון כי "אנחנו במשבר אמון שהולך ומתגבר. הציבור לא קונה את התחזיות". לדבריו, "הפתרון של סגרים הוא קשה מהמחלה עצמה ומסוכן יותר בטווח הרחוק להרבה יותר אנשים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין השיב לשרי הממשלה ואמר כי הוא מבקש שיגידו לא רק מה לא אלא שיציעו אלטרנטיבה. "לא חוכמה להגיד רק מה לא - אלא אם הם טוענים שלא מדובר בקורונה אלא בשפעת קטנה, גם את זה הם מוזמנים לומר".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי (צילום: חיים גולדברג - כיכר השבת)

לפי הדיווח ב'חדשות 12', שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שיכהן כשר הבריאות, העניק תמיכה בהמלצות השר אדלשטיין ובמכתב תמיכה כתב כי הוא תומך בהחזרת חלק מההגבלות.

בסופו של הדיון ולמרות שלא כל השרים הספיקו להשמיע את דעתם, הדיון ננעל וצפוי להתחדש היום. בנתיים, הנחה ראש הממשלה נתניהו לצמצם את זמן הליך החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות. כמו כן הנחה נתניהו לקצר את הזמן מרגע פנייה לקבלת בדיקה ועד לביצועה ולהעברת תוצאותיה ל-12 שעות.

במסיבת העיתונאים שכינס אמש הזהיר שר הבריאות אלדשטיין כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל התחלואה השני", והוסיף כי "לצערי קיימת תחרות פופוליסטית מי מזלזל יותר בצורך להיזהר מהקורונה. ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר