הנתונים נחשפים

למה לסגור? רק 3.64% נדבקו בבתי הכנסת

במשרד הבריאות מיהרו לקרוא להטיל הגבלות על בתי הכנסת, אך מתברר כי בשבעת הימים האחרונים, רק אחוז קטן - 11 בני אדם - נחשפו לנגיף בבתי הכנסת השונים ברחבי הארץ (קורונה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: איתמר קירשבוים)

הנתונים נחשפים: בדיקה שנערכה היום (שני) באתר משרד הבריאות מגלה כי בשבעת הימים האחרונים, רק 11 מתוך 322 חשיפות לחולי קורונה היו בבתי כנסת.

הראשון לפרסם את הנתונים היה יאיר קראוס מ'מקור ראשון', על רקע הדרישה שהעלה אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין להטיל הגבלות על בתי הכנסת.

המדובר בבית הכנסת קול יהודה בעיר מודיעין-מכבים-רעות; בית הכנסת קהילת יעקב בעיר תל אביב; בית כנסת אור ברמה בעיר בית שמש; בית הכנסת בעלזא המרכזי בעיר אשדוד; בית הכנסת תפארת ישראל בעיר קרית גת; בית הכנסת המרכזי מרום ישראל בעיר בת ים; בית הכנסת זרגרוף אושיות ובית הכנסת אוהל ישראל בעיר רחובות.

בסך הכל, 11 נקודות חשיפה מתוך 322 מקומות וכתובות - לא כולל 120 מקרי חשיפה נוספים בתחבורה הציבורית. אבל דווקא על בתי הכנסת מבקשים להחיל הגבלות.

"לנהוג במשנה זהירות, שלא ניפרד שוב מבית הכנסת" (באדיבות קבוצת הוואטסאפ שיעורי ופסקי המנחת אשר)

פרסום הנתונים הביאו את ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפרסם קריאה בחשבון הטוויטר שלו למשרד הבריאות ולחברי קבינט הקורונה, "רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי".

"פחות מ 4% ממקרי ההדבקה האחרונים התרחשו בבתי הכנסת. ההקפדה על מסיכות בהם גדולה בהרבה מהמקומות אחרים. אם אולמות אירועים ומסעדות פתוחים אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת. תפילה ולימוד בבתי הכנסת חשובים לא פחות מהכלכלה".

מוקדם יותר היום דיווחנו כי שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן שיגר מכתב לשר הבריאות המכהן יולי אדלשטיין עם קריאה שלא לסגור את בתי הכנסת.

"במהלך הדיון היום עלתה הצעה לקיים לימודים בבתי הספר במסגרת קפסולות. לאחר מכן ביקשו לסגור את בתי הכנסת ולהגביל תפילות עד 19 איש במרחב הפתוח. אבקש להבין מדוע ניתן לאשר לימודים בקפסולות, ותפילה בבתי כנסת באותה המסגרת נדחית על הסף ולא מאפשרים תפילות בקפסולות כמו בתי הספר?!".

"זאת ועוד", כתב ליצמן והוסיף, "אבקש לבחון את מדד ההדבקה בתי כנסת, ולפיה לקבל החלטות על הגבלות אפשריות. לפי דו"ח המל"ל בממשלה היום אחוזי ההדבקה בנגיף בבתי הכנסת נמוכה משמעותית בהשוואה להתכנסויות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר