צפו בתיעודים

הנער החרדי באמת הותקף על ידי שוטרים?

האם הנער החרדי בן ה-14 מירושלים, באמת הותקף באכזריות על ידי שוטרי משטרת ישראל, או שהתנהג בכוונה באופן פרובקטיבי - שהצדיק את מעצרו? כל הפרטים • תיעוד (בארץ)

סרטון התגובה של המשטרה (צילום: דוברות המשטרה ומהטוויטר)

קרב גירסאות בין משטרת ישראל לבין נער חרדי בן 14 בירושלים, גרם היום (שני) למשטרת ישראל לשחרר תיעוד רגעים לפני המעצר הברוטאלי של הנער. עורך דינו של הנער, איתמר בן גביר תוקף בחריפות את המשטרה ומגיב על התיעוד.

ידידיה אפשטיין בן ה-14, מתגורר ברובע היהודי בירושלים, ומשתייך לארגון 'קדושת ציון', ארגון חרדי המנסה להחדיר ערכים ציוניים לציבור החרדי.

ביום חמישי האחרון, לפי טענתו של אפשטיין לכלי התקשורת, הוא הלך יחד עם חבריו לסובב את חומות העיר העתיקה, ולטענתו, המשטרה עצרה אותו באלימות וברוע ללא כל סיבה והוא נאלץ לבלות לילה שלם בתא מעצר כשהוא אזוק בידיו וברגליו.

כאמור היום, החליטה המשטרה לשחרר את גירסתה לסיפור עם אפשטיין, "ביום חמישי האחרון מעט אחרי השעה 23:00 התקבלו דיווחים שונים על קבוצת צעירים שמקימים רעש, דופקים על דלתות, מקללים ועושים פרובוקציות תוך התגרות באוכלוסייה המקומית בעיר העתיקה".

לדברי המשטרה: "שוטרים שהגיעו למקום התבקשו מהם להתפנות מהאזור ולחדול מהקמת הרעש והפרת הסדר הציבורי. כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, בשלב מסוים הקטין וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה וסירבו להישמע להוראות השוטרים. למרות שניתן להם זמן סביר להתפנות, חלקם המשיכו בביצוע פרובוקציה והפרת הסדר במקום".

"בשלב מסוים", ממשיכים לספר במשטרה, "הקטין דחף שוטרים והמשיך לסרב להוראותיהם, תוך שהצעירים שהיו במקום צעקו לעבר השוטרים קריאות גנאי וקללות נאצה שונות".

הסרטון בו רואים את אלימות השוטר כנגד הנער החרדי (הטוויטר של אריאל אלחרר)

"אז החליטו השוטרים לעכב שלושה מעורבים בהם החשוד לחקירה במשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראותיהם. מתוך שלושת המעורבים, החשוד בן ה-14.5 התנהג באופן פרובוקטיבי וניסה להכשיל את העיכוב בכל מהלכו תוך סירוב להישמע להוראות השוטרים ולכן נעצר. כשהחל לצלוע לפתע אף הוצע לו טיפול רפואי ותחילה סירב לו".

לדברי המשטרה, הקטין לא היה אזוק כמעט בכלל בכל משך שהייתו בתחנה לא בידיו ולא ברגליו. לאחר שהובא ביום חמישי בלילה תחנה ובטרם נחקר יצרה המשטרה קשר עם אביו ועדכנה אותו על שארע, "אולם האב טרח מסיבותיו שלו שלא להגיע. בפעם השנייה שניסו ליצור אתו קשר אפילו לא טרח לענות לחוקרי המשטרה", מוסיפים במשטרה.

"במקביל לאור טענות שהשמיע המשטרה זימנה למקום את מד"א בכדי שיעניקו לו טיפול רפואי לאור טענותיו, אולם משום מה הקטין בחר שלא להתפנות לקבל טיפול רפואי בעת שהגיע צוות מד"א למקום".

עוד מציינים במשטרה להגנתם, "בניגוד מוחלט לטענות מופרכות שהושמעו, בתחנת המשטרה לא בוצע שימוש בכוח כלפי הקטין, אלא להיפך. השוטרים שמרו עליו כשהוא ללא אזיקים, נתנו לו אוכל ושתייה ודאגו לצרכיו. עוד בניגוד לנטען, בטרם חקירתו התייעץ עם עורך הדין ונשמרו כל זכויותיו כדין".

הנער ואחיו מספרים מה קרה באותו לילה

לגבי הצליעה של הנער, מציינים במשטרה: "במהלך הלילה זיהה אחד השוטרים את החשוד בתחנה כשהוא הולך לפתע באופן רגיל ללא צליעה, וכשהשוטר פנה אליו וכשהבין החשוד שראו אותו - החשוד חזר ללכת בצליעה".

"לאחר שנחקר, נלקח החשוד לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת. לצערנו כוחות המשטרה נדרשים לעיתים קרובות לטפל בפרובוקציות פסולות והתפרעויות מעין אלו באזור, חלקם במעורבות של קטינים המנסים להתגרות ולהפר את הסדר בדרכים שונות".

במשטרה אף צירפו לטענות שלהם, סרטון המתאר את השתלשלות האירוע בדגש על שהותו בתחנת המשטרה.

בתוך כך, היום נודע כי מי ששיצג את הנער הוא איתמר בן גביר. שמתכנן להגיש תביעת ענק נגד המשטרה בעניינו.

משפחתו של הנער שכרה את שירותי עורך הדין שמתמחה בין היתר בתביעות נגד המשטרה ואומר הערב בתגובה לסרטון שהודלף ממשטרת ירושלים ומתפרסם בשעה האחרונה: "אנו מבין שהמשטרה בלחץ, אולם שום סרטון ערוך שהמשטרה מוציאה מחדרי החקירות בניגוד לחוק, ותדרוך נגד קטין בניגוד לחוק הנוער לא יכול להסביר את העובדה מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער, מדוע נאלץ לישון על ספסל, מדוע נאזק - גם אם לטענת המשטרה הוא נאזק לחמש שעות "בלבד" - הגיע הזמן שבמשטרת ירושלים יקחו אחריות על טעויות במקום להשתמש בכלל הידוע ההגנה הכי טובה היא ההתקפה בוודאי לא נגד קטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר