עמדת המדינה:

"דגל פלסטין בהפגנות חרדיות נועד לפרובוקציה"

המשטרה, בתשובתה לבית המשפט מדוע התחרטה ולבסוף לא רוצה להשיב את דגל פלסטין למפגין הקיצוני, נתלית בטיעון הפרובוקציה, וחושפת כי גם אחיו המבוגר יותר ספג קנס (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
דגלי פלסטין ומעצרים בהפכנה, לפני כשבוע (צילום: קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

אגף החקירות והמודיעין במשטרת מחוז ירושלים שיגר היום (שני) בית המשפט את הנימוקים לשינוי עמדתו, באשר להשבת דגל פלסטין שהוחרם מדוד קרויס, מפגין חרדי קיצוני מירושלים.

כזכור, כפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', במהלך הפרות סדר שהתרחשו לפני כשבועיים ברחובות שכונת מאה שערים, כפי שמתרחש פעמים רבות לאחרונה על רקע פעילות המשטרה לאכוף את כללי הקורונה באזור, נעצר קרויס כשברשותו דגל פלסטין.

בהזדמנות זו הדגל נלקח ממנו, לאחר שדרש מבית המשפט להורות על החזרתו הסכימה לכך המשטרה, אך בהמשך הקשיחה שוב את עמדתה ונכון לעכשיו היא מסרבת להחזיר דגל זה לרשות המפגין.

היום כאמור מסבירה המשטרה את עמדתה הנוכחית בנושא זה, במענה למכתבו של עו"ד נדב גדליהו, פרקליטו של קרויס. ראש ענף חקירות סנ"צ שמוליק בן עמוס פותח את הדברים במעט רקע מוקדם. "בחלק מהאירועים מניפים חלק מהמפגינים את דגלי הרשות הפלסטינית על מנת להלהיט את הרוחות ולהביע את התנגדותם 'למדינה הציונית' ולחוקיה", מתאר הקצין.

"במסגרת הפעילות המשטרתית, כדי לאכוף את חוקי הקורונה, נכנסו באותו יום כוחות רגליים לשכונה, והחלו בסריקות אחר מפרי הסדר", כותבת המשטרה, וחושפת: "בין היתר ניתן קנס קורונה לאחיו של המבקש, שמואל אהרן קרויס".

לפי בן עמוס, זה מה שאירע לאחר מכן: "החשוד, דוד קרויס, נצפה מחזיק בדגל פלסטין ברחוב עין יעקב - מוקד הפרות הסדר - ותוך כדי מעצרו ניסו המתפרעים לחלץ אותו מידי השוטרים העוצרים, השליכו לעברם אבנים וביצים ואף תקפו פיזית את השוטרים. החשוד נחקר בתחנת לב הבירה, שם מסר כי ירד לרחוב לאחר ששמע כי עצרו אדם שהניף דגל פלסטין - והניף גם הוא דגל כדי להראות שמותר להניף דגל פלסטין".

מעצרו של קרויס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"המבקש הניף את הדגל במהלך התפרעות והפרת סדר, על מנת להלהיט את הרוחות ולהתסיס את האווירה. לכן המוצג (הדגל. ח.ג.) אינו 'תמים' כפי שמציג בא כוח המבקש, אלא כלי להלהטת הכוחות".

בשלב זה מביעה המשטרה את עמדתה הרשמית, לפיה "כל נושא דגל פלסטין המונף בהפגנות חרדיות, לא נועד אלא ליצור פרובוקציות ולהתסיס את ההמון להמשיך בהפרות הסדר", ומזכירה כי "סעיף 24 לחוק המאבק בטרור, תשע"ו-2016 (אשר ביטל את פקודת מניעת טרור שהסדירה עבירה דומה) קובע, כי הנפת דגל של ארגון טרור במדינת ישראל מהווה עבירה".

"אש"ף הוכרז כארגון טרור, ולפיכך, לכאורה, הנפת דגל אש"ף מהווה עבירה, ומנגד, נוכח הסכמים ומגעים מאוחרים של מדינת ישראל עס אש"ף ועם הרשות הפלסטינית (שדגל אש"ף הוא דגלה), הנחה היועץ המשפטי לממשלה כי אין להעמיד לדין אדם בגין הנפת דגל אש"ף", מתפלפל הקצין, "אך לצד זאת הובהר, כי אין המדובר במתן 'חסינות מוחלטת', וגורמי האכיפה הונחו שלא לפעול באופן גורף להסרת דגלי אש"ף וכי יש לבחון את נסיבותיו של כל מקרה ומקרה".

כאמור, בשל הנסיבות אותן מפרשת המשטרה ככאלו שנועדו להלהיט את הרוחות, היא סבורה כעת כי אין להחזיר למפגין הקיצוני את דגל פלסטין.

מתוך מכתבו של קצין המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר