ניסיון אחרון

הפלסטינים בתכנית חלופית לתכנית טראמפ

לאחר סרבנות עיקשת ואיומים להבערת האזור, הפלסטינים מציעים כעת תכנית חלופית לתכנית השלום של הנשיא האמריקאי, אך כזו שישראל תתקשה להסכים לה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבו מאזן ברמאללה (צילום: פלאש 90)

הפלסטינים שחוששים במיוחד מתכניתו של טראמפ והסיפוח שלטענתם יפגע ביכולתם להקים מדינה רציפה מנסים כעת לשפר את תדמיתם הסרבנית באמצעות תכנית חלופית, זאת לצד האיומים להבערת השטח במידה וישראל תפעיל סיפוח חד צדדי על שטחי יו"ש.

על פי התכנית החלופית שמציעים כעת הפלסטינים, הם "מוכנים" לשוב לשולחן המו"מ מהנקודה בה הופסק המו"מ לפני כשש שנים בסירוב פלסטיני. הצעת הפלסטינים, נשלחה לקוורטט – ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה.

ההצעה הפלסטינית אינה הגיונית ולא צפויה להתקבל על ישראל בשום דרך, הם דורשים לשוב לקווי 67 עם חילופי שטחים מזעריים, דבר שישראל לא תוכל להשלים איתו מבחינות רבות. מצד שני הם מוכנים לראשונה להגביל את יכולת החימוש של "המדינה" שהם דורשים ומוכנים להצבת כוח בינלאומי שיאכוף את התנאים וההגבלות עליהם.

הפלשתינים הבהירו כי הצעתם ה"נדיבה" תרד מעל השולחן במידה וישראל תבצע מהלך כלשהו של סיפוח והחלת ריבונות ביהודה ושומרון, זאת למרות שלכולם ברור כי מדובר רק במהלך שמטרתו עיכוב הסיפוח הישראלי שאושר כבר על ידי הנשיא טראמפ וזאת מבלי שישראל מקבלת שום תמורה אמיתית לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר