9 טריקים לעריכת 'מנגל' שיגרמו לך להראות כמו מקצוען

משתוקקים לסטייק איכותי, כמו במסעדה? אינכם צריכים לצאת מהבית. פתחו את המנגל בחצר הביתית או במרפסת ועברו על הטיפים הגאוניים הללו, שישדרגו את חוויית העל האש שלכם בטירוף (MEN)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הקיץ בעיצומו באופן רשמי, מה שאומר שהגיע הזמן לפנק את עצמכם באוויר צח שכה נחוץ בימים אלו, באור שמש ובמכשיר הביתי האהוב עליכם: המנגל. לפני שתתחילו, כווננו את עצמכם להצלחה עם הטריקים הפשוטים (ומצילי החיים) האלה שיגרמו לכם להיראות כמו אמני גריל מקצועיים. למדו כיצד להגיש סטייקים באיכות של מסעדה, הימנעו מתקלות של מתחילים, הכינו את הפלפלים הקלויים המושלמים ועוד ועוד, בעזרת טכניקות גאוניות אלה:

1. השתמשו בקוביות קרח כדי לשמור על ההמבורגרים שלכם לחים

הימנעו מהגשת קציצות יבשות וקשות באמצעות פתרון גאוני זה. הניחו כמה קוביות קרח קטנות או מרגרינה בטעם חמאה מקוררת, במרכז ההמבורגר הגולמי שלכם. בזמן שהוא מתבשל, הקרח או המרגרינה יתמוססו ויפיצו לחות הנחוצה לקבלת המבורגר עסיסי.

2. בשלו דגים מעל פירות הדר

חתכו פירות הדר כלימונים או תפוזים לפרוסות דקות - והניחו על הגריל שלכם, ליצירת מיטה שעליה ינוחו נתחי הדגים העדינים שלכם. לא זו בלבד שההדרים מוסיפים טעם, הם יעזרו למנוע את שבירת הדג או היצמדותו לגריל בעת הבישול או בעת ההיפוך. תקבלו הרבה נקודות על ידי הוספת חצאי לימון צלויים גם לצלחות ההגשה.

3. מצאו את הנקודות החמות במנגל שלכם באמצעות לחם חתוך

הפעילו את הגריל על חום בינוני-גבוה והניחו שכבה אחת של פיסות לחם חתוכות על פני כל שטח המנגל. בשלו את הלחם במשך 90 שניות וכבו את הגריל. הפכו את חתיכות הלחם לפי סדר הצבתן כדי לבדוק באופן ויזואלי את רמת הצלייה. זה יעזור לכם לקבוע טוב יותר היכן למקם את החתכים העדינים יותר של הבשר והירקות שאתם רוצים לצלות.

4. השתמשו בקרטון ביצים ריק כדי להדליק את הגחלים שלכם

טלו קרטון ביצים ריק ומלאו אותו בגחלים ואז הדליקו את כל הקרטון על הגריל שלכם. שיטה זו יעילה בהבערת האש, מבלי שלמזון הנצלה יהיה טעם לוואי. ברגע שהגחלים יתחילו לצאת מהקופסה, הוסיפו כמה גחלים נוספות ותוך דקות תהיו מוכנים לצלות את המזון שלכם.

5. השתמשו בשני שיפודים במקום באחד

במקום להשתמש רק בשיפוד אחד, בחרו שניים שיסייעו במניעת סיבובם והתפתלותם של נתחי הבשר והירק שלכם, בעת שאתם הופכים אותם. על ידי אבטחת האוכל עם שני שיפודים, תוכלו להפוך אותו על הגריל בקלות ולהבטיח אפילו בישול מסביב.

6. למדו כיצד לקלות כיאות פלפל אדום

הניחו את הפלפלים ישירות על האש וצלו אותם עד שכל הצדדים חרוכים לחלוטין. ברגע שהפלפלים מבושלים לחלוטין, העבירו אותם (בעודם חמים) לקערה וכסו בניילון נצמד. לאחר שהתקררו במשך מספר דקות, הלחות בין הקליפה החרוכה לבשר הפלפל תאפשר לכם להסיר אותה בקלות בעזרת האצבעות.

7. תבלו את הבשר שלכם מבעוד מועד

תבלו את הבשר לפחות שעה לפני הצלייה, על מנת להבטיח שיהיה מלא בטעם. עם זאת, אם אתם עורכים על האש בהתראה קצרה, תבלו מיד לפני הצלייה - כל פרק זמן הפחות מ-30-40 דקות יספוג לחות מהבשר שלכם וייבש אותו.

זכור להוסיף מעט יותר תיבול מבדרך כלל, מכיוון שרובו ייפול בזמן הבישול. לבסוף, לפני שהבשר שלכם נוגע בגריל, הקפידו לטפוח עליו עם נייר מגבת על מנת ליצור את סימני החריכה הטובים ביותר.

8. בשלו את הבשר בטמפרטורה הנכונה

כשמדובר בחתכים עבים יותר, אפשרו לבשר שלכם להגיע לטמפרטורת החדר לפני שאתם ממנגלים אותו, על מנת להבטיח בישול אחיד יותר. עם זאת, כשמדובר בחתכים דקיקים יותר, מומלץ לבשל בשר מקורר כדי למנוע בישול יתר מהר מדי.

הקפידו להשתמש במדחום כדי לבדוק את מידת העשייה הפנימית של החלבון שלכם וודאו שאתם נותנים לסטייק שלכם לנוח לאחר תום הבישול. החזיקו אותו במקום חמים ואפשרו לו "לשבת" כמה דקות לפני החיתוך, כדי למנוע אבדן לחות.

9. השתמשו במחבת מברזל יצוק

מנעו מהירקות שלכם להחליק לסדקים של רשתות המנגל שלכם והשתמשו במקום במחבת מברזל יצוק, כדי להקפיץ את הירקות שלכם על הגריל. אתם יכולים להשתמש בשיטה זו כדי לבשל הכל, מבצל ואספרגוס ועד פטריות על הגריל, מבלי לדאוג לאבד מחצית מהם בזמן התהליך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר