כולנו באותה סירה: 8 טקסי לידה ייחודיים מרחבי העולם

כל תרבות נוקטת בגישה שונה כשתינוק מגיח לאוויר העולם ומרתק למדי להיחשף להבדלים (ולדמיון) בין העמים השונים. הנה שמונה טקסי לידה מכל קצוות תבל שאת חלקם היינו מאמצות בחום (הריון ולידה)

תהילה לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לידה היא דבר מוזר ויפהפה בו זמנית, בכל נקודה על פני הגלובוס. עם זאת, כל תרבות נוקטת בגישה שונה כשתינוק מגיח לאוויר העולם ומרתק למדי להיחשף להבדלים (ולדמיון) בין העמים השונים. הנה שמונה טקסי לידה מכל קצוות תבל שאת חלקם היינו מאמצות בחום:

1. הולנד

שלושים אחוזים מכלל הלידות בהולנד מתקיימות בבית. כלומר, לעתים קרובות, נשים שמצפות נעזרות במיילדות שמסייעות להן לצלוח את החוויה העוצמתית של הבאת חיים. הנשים ההולנדיות הקשוחות הללו נוטות גם לוותר על תרופות נגד כאבים. ואנחנו חשבנו לתומנו שאנחנו חזקות.

2. יפן

אמהות חדשות בדרך כלל נשארות בבית ההורים במשך חודש שלם, יחד עם התינוק החדש, מתחברות ומתחזקות. (אנו יכולות רק להניח שליפניות יש חמות פחות מתערבת משלנו.)

3. אמריקה הלטינית

"La cuarentana", שתורגם באופן גס ל"הסגר", הוא הנוהג בו אמהות טריות נמנעות מצריכת מזונות מסוימים ומביצוע פעילות גופנית במשך שישה שבועות לאחר הלידה. כל הזמן הזה מוקדש להנקה ועל כתפי משפחות אחרות מוטל עול מטלות הבית, הבישול והניקיון. לא היינו מתנגדות.

4. טורקיה

אמהות טורקיות שותות משקה מיוחד (שכנראה אמור להפיח בהן כוחות חדשים), בשם "לוהוסה סרבטי", בעקבות הגעתן של הבייבי שלהן לעולם. המשקה מיוצר מקינמון, סוכר וצבע מאכל אדום ומוגש כמעט מיד בבית החולים.

5. גרמניה

בגרמניה כל המאמות ההרות מקבלות ספר קטן שנקרא "Mutterpass", אותו הן מביאות לכל הפגישות עם רופאן לאורך כל ההיריון. זה מאפשר לרופאים להתייחס בקלות למצבם ולבריאותם של האם והתינוק - ומספק הצצה מעניינת שניתן ליהנות ממנה מאוחר יותר.

6. ניגריה

באזורים מסוימים בניגריה הכפרית מנוהלת המסורת של אומוגבו, בה הסבתא מעניקה לתינוק את האמבטיה הראשונה שלו. פעולה זו נועד לסמל את הקהילה שתעזור לגדל את הילד ולהזכיר לאם שהיא לא לבד בתהליך הזה. ואנחנו שואלות: איפה היתה הקהילה שלנו כשילדנו?

7. ברזיל

בתרבויות רבות נהוג שחברים וקרובי משפחה מביאים ליולדת החדשה מתנות. לא כך בברזיל, שם אמורה האם לתת מתנות לאורחים שמבקרים אותה בבית החולים. תודה לשם על מגורים בארץ ישראל.

8. פינלנד

מאז שנות השלושים של המאה הקודמת, ממשלת פינלנד העניקה לאימהות טריות ערכת פתיחה הכוללת את כל הדברים הנחוצים להתמודדות עם הרך הנולד. בגדי תינוקות? צ'ק. סדינים וצעצועים? צ'ק. אנו חולמות על היום בו רעיון זה יצא מגבולות המדינה הנורדית ויעשה את דרכו למדינת היהודים. במהרה בימינו, אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר