למרות ההנחיות: מספר הנוסעים רק יוגבל

הממשלה קבעה כי בתחבורה הציבורית ייסעו רק 20 נוסעים אך שרת התחבורה החליטה לרכך את ההחלטה ולקבוע על תפוסה של כ-50 אחוז וקיצוץ בשעות הפעילות (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

48 שעות אחרי שהממשלה החליטה להגביל את מספר הנוסעים באוטובוסים ל-20 איש ולאסור על הפעלת מזגנים בנסיעה החלטה שכבר בוטלה כמה שעות לאחר מכן, גם ההחלטה על מספר הנוסעים לא תתבצע כלשונה. הבוקר (רביעי) סיכמה שרת התחבורה מירי רגב עם משרד הבריאות והמל״ל את סל הכללים המלא של הפעלת מערך האוטובוסים במודל של 50% תפוסה.

על פי הסיכום החדש, ההגבלות על מספר הנוסעים ירוככו: במקום 20 איש, יתאפשר להסיע באוטובוס עירוני עד 32 איש, באוטובוס מפרקי 50 איש ובאוטובוס בין עירוני 30 איש. מדובר בכמחצית ממספר המושבים באוטובוסים שאפשר יהיה לאייש, ללא נוסעים בעמידה. ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי, כבר מהבוקר.

במקביל, קווי התחבורה הציבורית יסיימו פעילותם במהלך ימי השבוע בשעה עשר בלילה. הקווים יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצ״ש, זאת בניגוד לגל הקודם אז לא פעלה התחבורה הציבורית בסופי השבוע.

כזכור, אתמול כבר הוחלט כי המזגנים יפעלו כרגיל בצירוף לפתיחת חלונות במידת האפשר זאת לאחר שהנהגים הודיעו כי לא יוכלו לעבוד ללא מזגן בימים חמים אלו.

בנוסף, משרד התחבורה ולא ציבור הנהגים הוא שיקיים פיקוח על שמירת ההוראות על ידי הנוסעים לרבות הקפדה על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים. לטענת השרה רגב היא מבקשת להוסיף עוד כלי רכב לרשת האוטובוסים כדי למנוע שיבושים הצפויים בעקבות הגבלת התפוסה, אולם בשלב זה אין תמיכה תקציבית למהלך.

״הצלחנו לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע. נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות", אומרת רגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר