העונה החמה

מפחיד: צפו בנחש השוחה בעמק המעיינות

נחש הצפע יצא לשחייה בבריכת דגים ליד קיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות, ונראה כי הוא דווקא מסתדר טוב עם המים • וגם: כך תשמרו על עצמכם בעת יציאה לטבע • צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע)

הצפע הישראלי הוא "נחש העל" המקומי, כיוון שהוא חי בבתי גידול מגוונים ברחבי הארץ - מצפון נגב ועד מורדות החרמון, במים, ביבשה ובאוויר (מטפס על עצים).

הוא נחש שפעיל בלילה, אולם ניתן לראותו גם בשעות האור, מעט לפני החשיכה, כשהוא יוצא להתחמם לקראת פעילות הציד, ולכן צריך להיזהר ולא להכניס ידיים למקומות שלא רואים מה יש בהם.

באורח נדיר, שכן את הנחש אנו רגילים למצוא מסתתר באדמה, תועד נחש צפע כשהוא שוחה בבריכת דגים ליד קיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות.

עמיר בלבן, מנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע, מציין כי הצפע הוא אחד הנחשים הארסיים ביותר שיש בישראל, אבל גם מוגן על פי חוק ולכן אסור לפגוע בו, לכן צריך לתת לו כבוד ומקום ראוי.

במידה ונתקלתם בצפע במקום מגוריכם יש לקרוא ללוכד נחשים מוסמך והוא ישחרר אותו במקום בטוח. הצפעים לרוב מזהירים בנשיפות כשמתקרבים אליהם ונכנסים לתנוחת איום, אבל לפעמים, כשהם ואנחנו מופתעים ייתכן ויהיה מפגש לא נעים.

כדי להוריד את הסיכוי לאירוע כזה, צריך להבין שהם מתחבאים פעמים רבות מתחת למערומי גזם ואשפה, בטח בסביבה העירונית, אז מומלץ לשמור על סביבה גלויה ומסודרת. כשיוצאים לטייל - רצוי להתלבש באופן מתאים: נעליים סגורות, מכנסיים ארוכים וכו'.

אחד האויבים הטבעיים של הצפע הוא הזעמן השחור, שהרבה אנשים עשויים להיבהל ממנו, אולם כשהוא נמצא בסביבה - לרוב לא יהיו צפעים.

"הצפע משתמש במחילות נטושות שמתחת לקרקע וכפי שאנחנו רואים בתיעוד המיוחד הזה, הוא שחיין מעולה. פעמים רבות הצפע אורב בין הסלעים בבריכות הדגים לעופות מים וחולדות ואפילו לגורים של נוטריות. כיוון שאנחנו רואים אותו במים, ללא אבק, אפשר להתרשם מצבעי האזהרה והדגם המיוחד על הראש והגב, בולט במיוחד", מוסיף בלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר