בעקבות הקורונה

האזינו • השבר הגדול של מדריכי הטיולים

ישראל שפירא, מדריך טיולים חרדי, מגולל בראיון מיוחד את המצב הכלכלי הקשה בעקבות קורונה, לאחר שכל הטיולים התבטלו, התקווה שנגוזה וההתמודדות הלא פשוטה (חדשות)

טיול של בני ישיבות שהוביל ישראל שפירא (צילום: יח"צ)

מדריך הטיולים החרדי, ישראל שפירא, העניק השבוע ראיון מיוחד לבן כספית וינון מגל, ברדיו 103FM, במהלכו סיפר על המצב הקשה אליו נקלע בעקבות משבר ה'קורונה'.

הראיון המלא של ישראל שפירא (מתוך התוכנית של בן כספית וינון מגל ברדיו 103 FM)

דווקא החודש שהיה אמור להיות "שיא העונה" מבחינתו, בדרכת תיירות חינוכית, הכל התבטל, בגלל הקורונה.

"כל הטיולים נסגרו, אין כלום", הוא מספר, "עד לפני שבוע לא היה כלום, כל המוסדות שעסקו בתיירות חינוכית, אני מתעסק גם בערבי גיבוש, צוותי מורים כל מיני דברים כאלה – לא היה כלום, פשוט כלום".

כאשר חזרו לפני כחודש ללימודים, התעוררה התקווה כי המצב ישתפר ולפני כעשרה ימים, הוא חזר לעבוד כאשר משרד החינוך התחיל לאשר טיולים, אך ההוראות החדשות מהשבוע הביאו שוב לביטולי טיולים.

גם הכנסתו השנייה, מאשתו, העובדת בסלון פאות, נפגעה, שכן "בד"כ קונים פאות לקראת החגים, לקראת חתונות ועכשיו אין חתונות, אין אירועים המוניים, ציבור הנשים אומר - בשביל מה לקנות פאה באלפי שקלים? המון סלוני פאות לא פתחו אפילו גם כשהיה מותר לפתוח. אשתי שהיא העוגן הכלכלי, לפני שבוע קיבלה מכתב פיטורים ולא חל"ת. כנראה שאין לזה עתיד למה שהיא עושה - לא יהיה כסף לאנשים לקנות פאות".

לדבריו, "אם אין עבודה אין כלום. בשנתיים האחרונות המדינה חייבה את העצמאים לעשות פנסיה, אז אני עדיין ממשיך לשלם. קיבלתי את המענק של העצמאי הקלאסי ואת האבטלה. 2 פעימות, בראשונה 3,300 ובשנייה 1,100, הבנתי שאת האבטלה שקיבלתי יחזירו כי לא הספקתי להירשם בזמן לשירות התעסוקה". שפירא מגולל לאורך הראיון את הקשיים שחווה גם בנושא קבלת דמי האבטלה.

לפעילות ניתן לפנות במייל: 7115039@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר