"הבדיקות שגויות"

דרמה בישיבת עטרת שלמה: מספר החולים צנח מ-80 ל-22

בדיקות הקורונה שנערכו בישיבת עטרת שלמה והורו על כ-80 תלמידים שנדבקו בנגיף, נערכו כך מתברר באמצעות ערכות לא מאושרות (VIP), ובבדיקות הרשמיות המספר צנח (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת עטרת שלמה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בישיבת עטרת שלמה ('סורוצקין') התרחשה הערב (חמישי) דרמה, כאשר התברר שמספרם הגבוה של התלמידים שנדבקו בקורונה, כפי שחשבו עד כה, הינו שגוי מעיקרו.

לאחר שפורסם על יותר מ-80 חולים במקום, ואף הושמעה בגין כך ביקורת על הישיבה, מתברר כעת כי מספר החולים הוא 22 בלבד, משום שעשרות בדיקות נערכו באופן שאינו מקצועי.

הכל כזכור החל, כאשר הבחורים חזרו במוצאי השבת שעברה מביתם, בו שהו במסגרת 'שבת חופשית' - אחרי חודשיים של למידה רצופה ב'מתווה הקפסולות' בישיבה. כשהם חזרו, הציבה להם הנהלת הישיבה תנאי ברור: לא לצאת מחדרם שבפנימייה, עד לאחר שיערכו בדיקת קורונה שתוציא אותם שליליים לנגיף.

אלא שבמקביל לבדיקות הרשמיות, החלו לבצע בישיבה בדיקות בלתי רשמיות, המכונות 'בדיקות VIP', זאת משום שקופות החולים התמהמהו מלתת תוצאות של בדיקות רגילות לבחורים.

רש"ב סורוצקין: "כשהישיבה נפתחה, המגפה נעצרה" (ארכיון)

בדיקות ה-VIP הללו הן אלו שהוציאו לפחות 80 תלמידים כחולים בקורונה - מה שעורר סערה לא קטנה בתוך הישיבה ומחוצה לה. אלא שבשעות האחרונות, כך נודע ל'כיכר השבת', הגיעו התוצאות הרשמיות של משרד הבריאות וקופות החולים, מהן עולה כי בחורים רבים שיצאו חיוביים בבדיקות הבלתי רשמיות, הם באמת שליליים לנגיף.

כך שתמונת המצב הנוכחית היא: 22 בחורים בלבד מבין כ-700 בחורים נדבקו בקורונה. בישיבה אומרים הערב ל'כיכר השבת': "מתברר שמשרד הבריאות צדק; הבדיקות הפיראטיות מטעות, ואינן שוות מאומה".

"נכון לעכשיו, בית המדרש חזר לתפקד באופן מלא, כאשר הוא מחולק לארבע קפסולות, והמתח ששרר במקום פינה את מקומו ללימוד רגיל ורגוע יותר", מוסיפים ב'עטרת שלמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר