אפקט הסגר

בצל הקורונה: זינוק בעבירות נהיגה במהירות

עלייה בעבירות המהירות בנהיגה בתקופת הקורונה, עם נהגים שהתפתו אחר הכביש ריק. רבע מתאונות רכב דו-גלגלי נגרמו בשל המהירות. באגף התנועה מבטיחים לשים דגש (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

תקופת הקורונה והסגר הביא דווקא לעלייה משמעותית בעבירות התנועה במיוחד בנהיגה במהירות מופרזת, כך מדווח כתב המשטרה של 'ישראל היום' איציק סבן.

הכבישים הריקים היוו פיתוי לנהגים "לטוס" בכבישים ובאגף התנועה מדווחים כי בתקופת הסגר ולאחריה ישנה עלייה משמעותית בעבירה זו במקרים רבים אף במהירויות חריגות במיוחד של כ-200 קמ"ש.

במשטרת התנועה אמרו ל'ישראל היום', כי הם מזהים קשר בין המצב בו המשטרה עסוקה בטיפול באכיפה סביב נגיף הקורונה ומניעת ההתפשטות שלו לבין ניצולו על ידי נהגים שניהנו מהכבישים הריקים יחסית כדי לדהור במהירות גבוהה.

נתון בולט קשור דווקא לתאונות האופנוע. מנתוני חקירות התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבים רוכבי רכב דו־גלגלי מתחילת השנה עולה כי מתוך 37 תאונות - 10 נגרמו כתוצאה מנסיעה במהירות מופרזת של הרוכבים. מדובר בעלייה של 100% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

על פי המשטרה, בתקופת דילול נפחי התנועה ב־70% בסגר, בין התאריכים 9 במארס עד 9 באפריל, נתפסו 636 נהגים שנסעו במהירות של 51 קמ"ש מעל המותר. בתקופה המקבילה אשתקד נתפסו 534 נהגים. מדובר בעלייה של 19%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר