דעה בווידאו

חרדים - "ולא תתורו" בהפגנות // ישי כהן

לא צריך להיות 'משגיח' כדי להבין שההפגנות הללו - זה לא המקום עבורנו, בני היהדות החרדית. אל תחפשו 'אקשן' בהפגנות מסוג זה. וגם, צביעות חילונית כפול שלוש (מאמרים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הייתי שם ב'ליל שישי', בכיכר פריז בירושלים, לצד אלפים שהפגינו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מולם ניצבו מאות שוטרי יס"מ ומשמר הגבול.

אך מה שבלט בעיניי, יותר מכל, אלו תלמידי הישיבות שהגיעו להפגנות.

לא, הם לא הגיעו לבקש מבנימין נתניהו לעזוב את 'בלפור', הם גם לא באו למחות נגד השחיתות. הם פשוט הגיעו לחוות את ה'אקשן', לצפות בכוחות המשטרה מפנים בכוח את הכביש, אוזקים מפגינים, שועטים עם הסוסים ונעזרים בזרנוקי המים הכחולים של המכת"זית המפורסמת.

אותה מכת"זית שהולמת כמעט בכל הפגנה בה נראים חרדים, בעיקר אלו הקיצוניים, ממאה שערים או מ'הפלג', מעיפה למרחקים את המפגינים ולא אחת מזיקה לרכוש.

שם, אלו לא רק מים כחולים, אלא 'בואש', שמותיר אחריו שובל של ריח רע, לזמן ממושך. אך כשהמכת"זית הזו מגיעה אל הפגנת השמאל - אין 'בואש', בקושי מים כחולים - רק עתירות לבג"ץ נגד השימוש במכת"זית.

צביעות שכזו.

ובחזרה לבלפור.

אחיי החרדים, תלמידי הישיבות, אין לכם מה לחפש שם! לא צריך להיות 'משגיח' כדי להבין שזה לא המקום עבורנו, בני היהדות החרדית, לגיונו של מלך.

כן, גם אם אתם כבר שבועות ארוכים ללא מסגרת ומחפשים קצת 'אקשן', אל תחפשו אותו בהפגנה מהסוג הזה, ובהפגנות בכלל - שאינן לפי דעת חכמים.

אמנם, היה זה מפעים להיחשף לעשרות שיחות שנערכו בין תלמידי ישיבות - עטורים בכובע וחליפה, למפגינים עם ראסטות או קרחות, כאשר אלו החרדים עומדים על שלהם, בעוז ותעצומות. בסוף, כולנו אחים.

אך עדיין, המראות שם, השיח, השלטים, הקריאות, המפגינים - לא מתאימים ליהודי שומר תורה ומצוות. אין צורך להרחיב ולפרט, "ולא תתורו" - חל גם על הפגנות מסוג זה.

אגב, אני שומע את זעקת התקשורת על תקיפת המפגינים השמאלנים בידי מי שמזוהים תקשורתית כ"פעילי ימין". זעקה מוצדקת ונכונה, אסור להרים יד - לא משנה מה דעתו של הזולת.

ובכל-זאת, איפה הייתם כאשר מפגינים חרדים הותקפו באלימות בידי עוברי אורח חילונים? לרוב, אתם שותקים. אז מה אם מישהו הכה חרדי שחסם כביש?! מה אכפת לכם?! הרי רק כשאיש ימין תוקף מפגין נגד ביבי - זה שווה כותרת ופוש ומעצר מהיר של המשטרה.

צביעות, כבר אמרנו?!

ולסיום, אני מרשה לעצמי לפנות אל חברי 'קבינט הקורונה'. מימין ומשמאל, ולשאול: כשאתם צופים באלפי המפגינים, חלקם ללא מסכות, בלי שמירת מרחק או הקפדה על ההנחיות - אין לכם בושה?

במדינת היהודים, הזכות להפגין נגד ראש מהמשלה חשובה יותר מהזכות להתפלל לפני מי שאמר והיה העולם?!

תנסו להסביר, למה אסרתם עלינו להתפלל במניין של שלושים מתפללים, או ארבעים, במרחב הפתוח - עם מסכה ושמירת מרחק, אבל להפגין נגד נתניהו מותר - גם אם אלו אלפים, זה לצד זה, בלי מסכות וללא שמירת מרחק.

הנה לכם צביעות, בפעם השלישית!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר