גם קייט סבלה מזה: הקאות יתר בהיריון - מה כדאי לדעת

בחילות והקאות בתחילת ההיריון הן תופעה נפוצה. אך לעתים, כמו במקרה של הדוכסית, הן עוברות את גבול הטעם הטוב (או הרע-מר, אם נדייק) ונמשכות גם בטרימסטר השני והשלישי, ללא הפסקה (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בדצמבר 2012 נודע על ההיריון הראשון של הדוכסית מקיימברידג' עם הנסיך ג'ורג' מכיוון שהיא אושפזה בבית החולים המלך אדוארד השביעי בלונדון, עקב היפרמזיס גרבידרום - הקאות יתר בהיריון. היא אושפזה שוב עקב אותו מצב כשהיתה בהריון עם הנסיכה שארלוט בשנת 2015 וסבלה ממנו גם בהיריון השלישי עם הנסיך לואי בשנת 2017.

בחילות והקאות בשליש הראשון של ההיריון הן תופעה נפוצה שאינה פוסחת על רובנו. אך לעתים, בדיוק כמו במקרה של מידלטון, הן עוברות את גבול הטעם הטוב (או הרע-מר, אם נדייק), נמשכות גם בטרימסטר השני והשלישי ומתרחשות במשך כל היום, ללא הפסקה.

התופעה ("hyperemesis gravidarum") משפיעה על בערך אחת מכל מאה נשים בהריון. הסובלות מהמצב חוות בחילות קשות והקאות, כאמור, התייבשות ולחץ דם נמוך בזמן עמידה, מה שעלול לדרוש לעתים קרובות הגעה לבית חולים. בעוד שבחילות הבוקר המסורתיות בדרך כלל שוככות לאחר 14 שבועות, היפרמזיס גרבידרום יכול לגרום להקאות של עד 50 פעמים ביום לאורך כל ההיריון.

אם את חוששת שאת מיחידות הסגולה שהתופעה באה לבקר בביתן, ראשית, שתי מים בכמויות רבות ושנית, פני להיוועץ ברופא הנשים שלך על טיפול מתאים והקלה בתסמינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר