כללים שמצילים חיים

יוצאים לבריכה או לים? כך תשמרו על ילדכם

ימים אלו, בהם הילדים נמצאים בחופשה, מנוצלים גם לנופש באתרי מים שונים. בכוחנו וביכולתנו למנוע את מקרי הטביעה של ילדים בבריכות השחייה, בחופי הים ואף בבית (משפחה)

יהונתן שגב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Maor Kinsbursky/Flash90)

חודשי הקיץ מהווים אתגר עבורנו כהורים בשמירה על בטיחותם של ילדינו. יחד נשמר, נזהר ונעבור את הקיץ בשלום.

ימים אלו, בהם הילדים נמצאים בחופשה, מנוצלים בין היתר לנופש באתרי מים שונים. לעיתים נדמה כי סכנת טביעה נמצאת "רק" בים או בבריכה, אך חשוב לדעת כי גם בבית חובה להישמר. בכוחנו וביכולתנו למנוע את מקרי הטביעה של ילדים בבריכות השחייה, בחופי הים ואף במרחב הביתי.

כולנו, ילדים ומבוגרים, אוהבים להשתעשע במים. המים מהווים מקור הנאה ואפשרות לפעילות גופנית נהדרת. יחד עם זאת חשוב להבין כי המים עלולים להיות מסוכנים ודורשים השגחת מבוגר מתמדת, צמודה ופעילה.

טביעה מכונה "המוות השקט" כיוון שהיא מתרחשת בהפתעה, במהירות ובדממה. בניגוד למקובל לחשוב, ילד טובע אינו צועק או בוכה, הוא פשוט טובע... ילדים עלולים לטבוע גם במים בעומק 5 סנטימטרים - ברגע שהאף והפה מכוסים במים, זהו מצב טביעה, המתרחשת לרוב בזמן נתק בהשגחת המבוגר. בחלק גדול מהטביעות, הילד מגיע באופן עצמאי למים, מבלי שהמבוגר הבחין בכך.

על פי ארגון "בטרם", הסיכון המשמעותי לטביעה קיים אצל תינוקות ופעוטות בגילאים 0-4 שנים. בארגון מונים את הסיבות בכך שמרכז הכובד אצל ילדים צעירים נמצא בחלק העליון של הגוף, ולכן כאשר הם נופלים למים הראש נופל קדימה. מסיבה זו, גם מים רדודים מהווים עבורם סכנה. בנוסף לכך, המודעות לסכנה בגיל הרך היא נמוכה, וכמובן שיכולתם של הזאטוטים להתמודד ולהיחלץ ממצוקה מוגבלת.

לעיתים, נדמה לנו שבני הנוער ובחורי הישיבות שיוצאים בזמן הקרוב לחופשת "בין הזמנים" אינם נמצאים בקבוצת סיכון, אך חשוב להבין שהם נוטים להערכת יתר ליכולות השחייה שלהם ואינם מעריכים נכון סיכונים, בפרט בגיל הנעורים שיש נטייה לחיפוש אתגרים והתנהגות סיכונית.

אז מה עושים?

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במודעות שלנו כציבור לשמירה על בטיחות הילדים מפני סכנות המים במהלך חופשת הקיץ. יחד עם זאת, חובה להזכיר לעצמנו בכל שנה מחדש את הכללים החשובים ומצילי החיים.

יהונתן שגב

חופשת הקיץ מהווה עבורנו הזדמנות מיוחדת לשמש דוגמא חיה לקיום המצווה המיוחדת של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולכן, נקפיד על...

  1. השגחת מבוגר צמודה ופעילה יחד עם קשר עין רציף ופניות מכל עיסוק אחר (גם מצופים אינם משמשים תחליף להשגחה פעילה).
  2. לא נכנס לים או לבריכת השחייה, אף לא לרגע קט, כאשר שירותי ההצלה אינם פעילים.
  3. נקפיד לשהות יחד עם הילדים במים - במהלך כל הרחצה בים.
  4. כאשר נצא עם הילדים לבריכת השחייה נסביר להם שאין לרוץ על שפת הבריכה, שלרוב הינה רטובה ומהווה סכנת החלקה.

ומה נעשה בבית?

  1. נרוקן את המים מכל מיכל, דלי, אמבט, גיגית ובריכה מתנפחת כשהם לא בשימוש.
  2. נמנע שימוש וגישה למאגרי מים שלא ניתן לרוקן.

במידה והחלטנו לצאת לחופשה משפחתית במקום בו יש בריכת שחייה פרטית, נוודא שהבריכה מגודרת וניתן לנעול את השער.

קיץ בריא ובטוח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר