מכה לאיילת שקד

החרדים הודיעו: נצביע נגד פסקת התגברות

הסיעות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', הודיעו היום כי יתנגדו להצעת החוק של איילת שקד, חוק 'פסקת ההתגברות': "מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסרבים להתייחס. דרעי, ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש)

ראשי הסיעות החרדיות הודיעו היום (ראשון) כי יצביעו נגד הצעת חוק פסקת ההתגברות של ח"כ איילת שקד, למרות שמדובר בהטחת בחירות, וזה בכדי למנוע את הפלת הממשלה והליכה לבחירות ריבעות.

בהודעה משותפת של ש"ס ו'יהדות התורה' נאמר: "נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה, החליטו היום שלא לתמוך בהצעת חוק פסקת ההתגברות שאמורה להעלות השבוע להצבעה בכנסת על ידי האופוזיציה באמצעות ח"כ איילת שקד".

הנימוק להחלטה: "נציגי הסיעות החרדיות הודיעו כי הם מחוייבים לשלמות הקואליציה ומניעת קיום בחירות, פועלים להעברת תקציב המדינה ולמאבק בנגיף הקורונה".

כפי שדווח מוקדם יותר, לפי הצעת החוק של ח"כ שקד, הכנסת תוכל לאשר שוב חוק שבג"ץ פסל, ברוב של 61 ח"כים לפחות. כמו כן, ניתן יהיה לפסול חקיקה רק ברוב של שני שלישים מתוך הרכב של 11 שופטים לפחות.

אלא שמדבור בחוק עליו עשויה לקום וליפול הממשלה. בכחול לבן טענו כי הצבעה בעד פסקת ההתגברות מנוגדת להסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הצליח להוציא את אנשי כחול לבן משלוותם לאחר שכתב: "בע"ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. ‏אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו".

בכחול לבן התייחסו לאמירת יו"ר הקואליציה והבהירו: "לא נאפשר חקיקה אנטי דמוקרטית, כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל". הם הוסיפו: "זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר