צפו ב'המבקר'

המלחין ששינה את המוזיקה החסידית • צפו

הזמר והיוצר ארי גולדוואג, האיש מאחורי להיטי הענק של המוזיקה היהודית בשנים האחרונות "יש תקווה", "עברי אנוכי" ועוד משיק את אלבומו החדש בתכנית וגם ביצוע לייב (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

ישנם מלחינים רבים שיצרו להיטים, מעטים שינו בעקבות כך את הז'אנר כולו. הזמר והיוצר ארי גולדוואג שינה את פניה של המוזיקה החסידית עם הלחנים שלו שהכניסו את העברית אל המוזיקה החסידית שעד אז הסתמכה כמעט ורק על מילים מהמקורות.

גולדוואג שמשיק השבוע את אלבומו ה-21(!!!) "יש לי הכל" בראיון מיוחד באולפן כיכר השבת כאורח המרכזי בתכנית המוזיקה המרכזית "המבקר", לצד פינת הסינגלים "המסננת" ופינת הנוסטלגיה בה השבוע נחשף קטע נדיר של הופעה של ר' שלמה קרליבך ז"ל.

גולדוואג גדל בעומק ערוגות המוזיקה החסידית, כסולן מקהלת הילדים הנודעת 'פרחי מיאמי' מאז הוא הספיק לעשות קריירת סולו מגוונת במיוחד, עם אלבומים מקוריים משלו, אלבומים ללהקות שהקים עם ילדיו ואלבומי אקאפלה לימי ספירת העומר ושלושת השבועות.

בראיון מספר גולדוואג "השם של האלבום והשיר "יש לי הכל" הוא משהו שאני אומר גם לעצמי, למרות המצב ולמרות כל מה שקורה בעולם, יש לי משפחה, יש לי חברים, יש לי יותר מ-200 אנשים שהשתתפו במימון ההמונים לאלבום שלי שגייס 30 אלף דולר, שזה סכום מכובד מאד, באמת יש לי הכל וזה משהו שאנחנו צריכים לומר לעצמנו כל הזמן".

גולדוואג מלחין פורה במיוחד אבל הוא מצהיר כי דווקא תחת לחץ הוא פורח, "אני לא מפחד שיום אחד לא אוכל להלחין יותר שירים חדשים, אני יודע שכאשר יש לי אלבום שאני רוצה להוציא ואני צריך שירים הם ב"ה מגיעים. כשאני בלחץ מגיעים לי השירים הטובים יותר".

"כך לדוגמא יצרתי את "הבית שלי" של דובי שפירא, הוא היה חייב שיר פיצוץ, בגלל שהוא אח של מרדכי שפירא והוא היה חייב לבלוט בעצמו והלחץ הזה שלו הכניס גם אותי ללחץ ובאמת יצא לי ב"ה שיר מצוין", מספר גולדוואג.

גולדוואג, מלבד היותו זמר מצליח הוא גם מוסר שיעורים שבועיים בפרשת השבוע אחריהם עוקבים מאות מידי שבוע חלקם גם תומכים נלהבים במוזיקה שלו, "אני לא מוציא אלבום לפני שיש לי את כל המימון בעבורו, וכך היה גם הפעם, היה לי את כל הכסף מראש כדי ליצור אלבום ברמה גבוהה".

גולדוואג מסביר מדוע בחר להלחין שירים בעברית, מה דעתו על המהפכה שעברה המוזיקה החסידית מאז ימיו בפרחי מיאמי, הקשר עם ירחמיאל ביגון ועוד.

צפו בראיון המלא ובביצוע של הלהיט "יש לי הכל" לייב באולפן

לשירים המלאים בפינת המסננת:

מיילך קאהן - נחמו עמי

יגל הרוש - כחליל אהמה

הרב יגאל כהן וגל אליהו - ואהבת

איתן כ"ץ וברוך לוין - אחותנו את היי

רועי לביא ודוד ד'אור - האין היש והנצח

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר